Nici eu nu știam, am aflat de curând de la cineva care a stat acolo, și mi-a spus că nu sunt mașini diesel în China. Doar benzină și electrice. Sunt foarte multe modele eletrice, mărci proprii de care noi nici nu am auzit.
În timp ce povesteam noi, l-am întrebat dacă a condus vreuna, iar răspunsul a fost unul la fel de simplu. Nu, pentru că în China nu ai voie să conduci dacă nu ai permis chinezesc. Permisele emise de UE sau alte țări nu sunt valide, tocmai pentru că lucrurile stau puțin diferit.
Mi-a povestit că era de 2 ori să îl calce cu autobuzul, pe verde la pietoni. Am râs, dar mi-a spus că i-a spus un șofer de taxi că la ei cei cu mașinile se strecoară printre, nu stau să îți dea prioritate. Trecerea de pietoni, se folosește pentru a trece repede strada, nu pentru a o lălăi cum fac țoampele de pe la noi.
Revenind la permis, cică unul costă cam 100.000 yuani care înseamnă aproximativ 12.600€. Păi nu mai bine iei metroul? Ba da! Cică costul unui bilet este de 7 yuani aproximativ 3.5 lei. Străbați Shanghai (cel mai mare oraș din China) într-o 1h45min cu metroul, subteran sau suprateran.
[…] Volvo au anunțat oprirea dezvolătorilor de motoare diesel, iar după ei se vor alinia și alți mari producători, investind doar în soluții eco, electrice sau hybride, la fel cum Dacia vrea și ea să intre pe […]
[…] electrice vor avea o preponderență de 70% vs 30% pentru mașinile clasice pe benzină pentru că cele diesel vor dispărea în câțiva ani. Volvo și-a anuțat deja intenția de a nu mai produce mașini diesel, totul […]