Programul de reparație pe cont propriu a produselor Apple este destinat persoanelor cu cunoștințe și experiență în repararea dispozitivelor electronice.

Schimbare baterie iPhone pe cont propriu

Acest program de reparații pe cont propriu îți oferă acces la piese originale, instrumente și manuale de reparații de la Apple pentru a efectua propriile reparații în afara garanției.

  1. Citește manualul de reparații
  2. Comandă piesele și instrumentele necesare
  3. Repară dispozitivul
  4. Returnează piesa înlocuită pentru reciclare

Mai multe detalii în documentul oficial Apple.

În acest moment Apple oferă în magazinul de reparații manuale pentru iPhone, MacBook, Mac și ecrane. Magazinul propriu pentru reparații poate fi accesat folosind acest link https://selfservicerepair.eu/ro-RO/ și apoi secțiunea Manuale.

Pentru a putea efectua o reperație, trebuie să ai un cont Apple ID, să introduci S/N disopzitivului pentru a putea avea acces la ID-ul manualului de raparație precum și la instrumentele necesare operațiunii de service.

Înainte de toate este recomandat să citiți acest manual de introducere despre iPhone.

Am luat ca exemplu propriul iPhone 13 Pro Max, unde „am ales” să îmi schimb bateria. Am selectat manualul cu ID EGKCZN. Pentru piese trebuie să selectați opțiunea comandă, selectați dispozitivul și tipul de service dorit pentru a vi se afișa toate instrumentele necesare înlocuirii piesei defecte. Prețurile sunt exprimate în lei.

Magazin piese Apple iPhone 13 Pro Max

Mai mult de atât, eram interesat să văd ce poate afișa tool-ul de service oferit de Apple numit Apple Service Utility (ASU). Acesta poate fi descărcat de aici sub formă de .dmg și instalat pe orice macOS, recomandat ultimele versiuni.

Apple Service Utility (ASU) - 6

ASU se folosește doar dacă există intervenții asupra camerei TrueDepth de la FaceID sau pe ecranele Studio Display. Totuși am încercat să conectez iPhone 13PM la el să văd ce îmi afișează ca informații despre el.

Din păcate după introducerea lui în modul de Diagnosticare & Reparare, mi-a fost afișat doar Serial Number, modelul de iPhone și atât.

Orice intervenție trebuie acceptată de tehnicienii Apple pentru a putea merge mai departe cu reparația pe cont propriu.

Apple Service Utility (ASU) - Support Confirmation

Teoretic se poate, practic nu am reușit să obțin informații folosind tool-ul ASU așa cum se zvonea pe net că vom avea acces la detalii ce până acum erau disponibile doar pentru partenerii de service autorizați Apple.

Se pare că lucrurile încep să se așeze conform regulilor impuse de Uniunea Europeană companiilor de tehnologie. Astfel, vom putea să ne schimbăm singuri componentele dintr-un iPhone. Mișto, nu?

De menționat că putem face asta doar după ce produsul Apple este ieșit din garanție!

Tu te-ai băga la schimbat componente în propriul tău iPhone sau MacBook? Eu, nu.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu