este o nouă hotărâre a primăriei care a publicat un regulament de a merge cu bicicleta prin centrul orașului ca parte a regulamentului publicat în codul rutier, domnul Robu dorește să adauge printr-o HCL câteva restricții de circulație în Piața Victoriei cât și pe strada Alba-Iulia, a bicicliștilor în intervalul 18:00 – 22:00

Deci:

1.1.In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:

a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in mişcare, formeaza un cerc continuu, fluorescent-reflectorizant de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

1.2. Se INTERZICE conducatorilor de biciclete:

a) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
b) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
c) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum şi a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
d) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
e) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
f) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

1.3. Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

1.4. In zona pietonala conducatorul de bicicleta este obligat sa circule cu viteza maxima de 5 km/h, sa nu stanjeneasca ori sa impiedice circulatia pietonilor şi, daca este necesar, sa opreasca pentru a permite circulatia acestora.

1.5. Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

1.6. Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate.

Să dea dracu să nu respecți că o să vină comunitarii pe bicicletă după tine.

Update: Proiectul lui Robu pentru intersicerea mersului cu bicicleta in Piata Victoriei si pe strada Alba-Iulia intre 18:00-22:00 a fost respins de consilieri. Spor la pedalat!


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • E parte a codului rutier, nu a vreunei HCL. Dacă mă înşel, citează-mi numărul respectivei hotărâri 🙂

  • Conform HCL 371 din 2007 prinvind constatarea și sancționarea contravențiilor pe raza municipiului

    Mai exact, se propune interzicerea circulaţiei pe biciclete în Piaţa Victoriei şi Piaţa Unirii, precum şi pe străzile Mărăşeşti şi Alba Iulia, fără avizul Comisiei de circulaţie de la nivelul Primăriei Timişoara. În referatul proiectului de hotărâre se motivează că aceste zone reprezintă zone de interes turistic, unde au loc adesea evenimente cultural-artistice, iar bicicliştii, care folosesc aceste zone atât pentru tranzit, cât şi pentru agrement, ar obstrucţiona circulaţia pietonală şi desfăşurarea în bune condiţii a manifestărilor respective. Drept urmare, autorităţile cred că se impune restricţionarea circulaţiei în sensul interzicerii mersului pe bicicletă.

    http://www.primariatm.ro/hcl.php?s_nr=371&s_year=2007

    Deci există, și da DA este doar pentru Timișoara, nu are legătură cu codul rutier pentru că se referă doar la 2-3 piețe din centru’

  • Eu nu reuşesc, urmând linkul dat de tine, să găsesc textul din articol. Nici în referat nici în anexă. La care secţiune şi capitol este textul despre biciclişti?

    Uite, în schimb, un link care zice că citatul ăla e din Codul Rutier pe 2006: http://www.cicloteque.ro/cod-rutier/ , chestie pe care o puteai afla şi tu băgând în Google bucăţi din text.

  • Titlul articolului este „regulamentul mersului cu bicicleta în Timişoara”. În articol citezi un regulament. Eu ţi-am arătat, cu link, că respectivul regulament este parte a codului rutier, şi nu a vreunei HCL aşa cum susţii.

    Restul discuţiei despre ce vrea să facă Robu şi unde nu este parte a articolului original, aşa că nu văd de ce tot vorbeşti despre asta. Eu ţi-am comentat strict pe tema „de unde survine citatul din articol”. Că vrea să refolosească Robu bucăţi din codul rutier şi „s-ar putea” să dea un regulament cândva în viitor e, iarăşi, o problemă de înţelegere proastă a articolului din TiON, pe care nu ţi-o pot repara eu.

    Sănătate.

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu