În zilele noastre numărul companiilor, a produselor şi a serviciilor oferite de către acestea este unul într-o continuă creştere. Datorită faptului că există o piaţă atât de mare şi diversificată, pentru a atrage atenţia publicului, metodele de promovare trebuie să fie din ce în ce mai eficiente şi ingenioase. Din aceste considerente utilizarea reprezentanţilor pentru a creşte vizibilitatea unei companii poate avea rezultate pozitive, în special în situaţia în care aceştia se remarcă prin performanța proprie.

Un alt aspect important legat de promovarea unui produs sau a unei afaceri prin intermediul reprezentanţilor este cel alabilităţilor de comunicare ale acestora. Imaginea proprie contează la fel de mult, fiind deseori corelată cu nivelul de profesionalism al firmei. Mai mult decât atât, persoana aflată într-o poziţie de acest fel trebuie să fie constant la curent cu toate detaliilelegate de produse sau companie şi trebuie să deţină cât mai multe răspunsuri la întrebări ce pot veni din partea publicului ţintă.

Ce este un „brand ambassador” şi cum poate acesta să promoveze un concept

Un ambasador de brand reprezintă o persoană angajată de către o organizaţie sau companie pentru a realiza o mai bună legătură între clienţi şi produse sau servicii prin intermediul strategiilor de promovare. Acestea pot fi aplicate în cadrul discuţiilor publice sau în mediul online, cu ajutorul platformelor de socializare, a mesajelor private sau a mail-urilor.

Scopul final este de a atrage un public cât mai numeros şi de a întări relaţiile deja existente dintre client şi companie, crescând vizibilitatea firmei şi implicit, vânzările acestora. Pentru a spori eficiența promovării prin această metodă, organizaţiile angajează fie celebrităţi, fie sportivi de performanţă care se află deja în atenţia publicului.

O poveste de succes a unui brand ambassador este cea a jucătoarei profesioniste de poker din India, Muskan Sethi. Aceasta nu doar că a reuşit să obţină rezultate impresionante în cadrul competiţiilor ci deţine şi titlul de prima persoană de sex feminin ce a atins acest nivel de profesionalism în India. Performanţa sa în acest mediu dominat de prezenţa masculină a trezit interesul presei şi a contribuit la creşterea vizibilităţii companiei pe care o reprezintă.

Publicitate prin intermediul reţelelor de socializare

share la articolele citite
Popularitatea incredibilă a rețelelor de socializare dictează direcția pe care o urmează publicitatea

În unele situaţii, în campaniile publicitare pot fi implicaţi şi oameni care şi-au construit o prezenţă remarcabilă în mediul online. Astfel, o altă metodă de promovare bazată pe imaginea unei persoane este legată de influenţa în cadrul reţelelor de socializare.

Această poziţie poate fi ocupată de către cei care au reuşit să câştige credibilitatea unui public cât mai mare şi au posibilitatea de a influenţa opiniile acestora datorită autenticităţii proprii. Astfel, persoanele care ocupă poziţii de acest gen sunt cunoscuţi drept influenţatori social media.

Fie că este vorba despre reţele de socializare precum Facebook, Instagram sau Twitter sau site-uri de divertisment ca şi Youtube sau Twitch, cei care au acces la o audienţă considerabilă pot beneficia de sponsorizări în schimbul promovării unui produs sau serviciu al unei firme. Din acest motiv, unii dintre aceştia recurg la tot felul de trucuri pentru a-şi creşte popularitatea în mediul online şi pentru a atrage cât mai multă atenţie asupra lor.

Importanţa acestui tip de publicitate a devenit din ce în ce mai mare datorită evoluţiei tehnologice şi a faptului că informaţiile pot ajunge la un număr enorm de utilizatori ai platformelor de socializare. În plus, datorită accesibilităţii crescute a telefoanelor conectate la internet, procentul celorce au o prezenţă onlineeste de asemenea în creştere.

contul meu de facebook
Numărul companiilor care iși desfășoară afacerile în mediul online este în continuă creștere.

Probabil cel mai mare avantaj al publicităţii online este legat de faptul că deseori utilizatorii au opţiunea de a cumpăra produsul sau serviciul cu mare uşurinţă, link-uri către magazinele online însoţind aproape întotdeauna astfel de reclame. Astfel timpul scurs de la vizionarea reclamei şi până la accesarea magazinului online este minim, facilitând realizarea cumpărăturilor spontane. Un alt avantajconstă în resursele investite în promovarea online, costurile fiind mult mai reduse decât în cazul unui spot publicitar difuzat la televizor.

Indiferent de metoda prin care este realizată, publicitatea are un rol de maximă importanţă în evoluţia oricărei afaceri. Mai mult decât atât, pentru a ieşi în evidenţă, companiile trebuie să se folosească de toate mijloacele disponibile atât în mediul virtual cât şi în viaţa reală.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu