iPhone Privacy

După ce a trimis invitațiile pentru WWDC19, Apple a prezentat o nouă funcție pentru browserul Safari țintită pe Privacy. Atunci când dai click, contează mai multe chestii pe care tu utilizatorul nu le vezi, ci doar sunt trackuite de reclamă/advertiser/platformă/etc.

iPhone Privacy

În 2019, vorbim tot mai mult de advertiser/reclamă și client final astfel că metodele de tracking/implementare sau distribuire sunt tot mai agresive. Se zvonește că pe dispozitivele cu Android (ele fiind ascultate non-stop) există based-ads cu ceea ce utilizatorul dorește. Vorbești despre chiloți, perfect, deschizi google și apar reclame cu chiloți.

Apple, a ținut tot timpul la securitatea și intimitatea utilizatorilor săi, oferind astfel cele mai bune soluții și cele mai grele de accesat comparativ cu cei de pe platforma Android.

Ce aduce noul WebKit?

  • Only links served on first-party pages should be able to store ad click attribution data.
  • Neither the website where the ad click happens nor the website where the conversion happens should be able to see whether ad click data has been stored, has been matched, or is scheduled for reporting.
  • Ad clicks should only be stored for a limited time, such as a week.
  • The entropy of both ad campaign ID and conversion data needs to be restricted to a point where this data cannot be repurposed for cross-site tracking of users. We propose six bits each for these two pieces of data, or values between 0 and 63.
  • Ad click attribution requests should be delayed randomly between 24 to 48 hours. This makes sure that a conversion that happens shortly after an ad click will not allow for speculative cross-site profiling of the user. The randomness in the delay makes sure the request does not in itself reveal when during the day the conversion happened.
  • The browser should not guarantee any specific order in which multiple ad click attribution requests are sent, since the order itself could be abused to increase the entropy and allow for cross-site tracking of users.
  • The browser should use an ephemeral session aka Private or Incognito Mode to make ad click attribution requests.
  • The browser should not use or accept any credentials such as cookies, client certificates, or Basic Authentication in ad click attribution requests or responses.
  • The browser should offer a way to turn ad click attribution on and off. We intend to have the default setting to be on to encourage websites to move to this technology and abandon general cross-site tracking.
  • The browser should not enable ad click attribution in Private/Incognito Mode.

Subscribe to iSay.ro Youtube Channel

În cursul acestei seri, Apple a lansat un update pentru utilizatorii de MacBook-uri, ajungând la versiunea 10.14.5 care repară anumite probleme legate de chipuri, temperatură sau funcționalități.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu