2023 s-a încheiat, am tras linie și am aflat de la Elon Musk că Tesla a vândut 1.8 milioane de mașini electrice în 2023, cu 38% mai multe decât în 2022.

Ținta lui Musk a fost de 2 milioane de mașini electrice, însă a fost pe aproape. Din fericire, intrarea pe piața Europeană a modelelor chinezești ridică ștacheta concurenței precum și scăderea prețului la mașinile electrice.

Principalul concurent al celor de la Tesla vine din China și se numește BYD. Pentru anul 2023 compania BYD a vândut 3 milioane de vehicule dintre care jumătate sunt hibride, iar cealaltă jumătate sunt mașini complet electrice. Pe lângă dotările existente, prețul brandului chinezesc este cel care le aduce poziția de lideri. Aici merită menționată și prima mașină Xiaomi Su7 lansată la sfârșitul lui 2023, care urmează să fie livrată începând cu luna februarie 2024. Cred că va fi un concurent de luat în seamnă pentru Tesla.

Personal, sunt fan Tesla, iar în jurul meu văd tot mai multe persoane care fac trecerea către electrice însă eu consider că peste 3-5 ani vom avea o infrastructură corectă în România cu stații de încărcare accesibile oricui fără a sta cu gândul că rămâi fără baterie.

Sursă: connect.ro


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • Aia de la Xiaomi pare un concurent interesant, depinde la ce pret va fi

  • Are ceva lumea cu Tesla. Încă sunt probleme care trebuiesc rezolvate, este încă prea devreme pentru a trece la o electrica. Pana atunci o hibrida este cea mai buna alegere.

    • Adevărat și acest lucru, însă depinde foarte mult de utilizare. Doar în oraș sau faci și drumuri lungi? De exemplu pentru mine Tesla ar fi excelentă pentru oraș, școală, cumpărături și alte cele local. O pot încărca la Turbo Charger în Timișoara și mă duce 10 zile. Fac și drumuri lungi, iar stațiile de încărcare din județul Hunedoara cam lasă de dorit, ceea ce nu ar fi un plus pentru mine. Am înțeles că urmează să se facă un Turbo Charger Tesla și la Deva.

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu