În ultima săptămână am luat la rând toate forumurile referitoare le schimbul de ulei, filtre sau alte componente pentru un Passat Variant Sportline 2.0, diesel, 140hp din 2010, motor CBAB.
De prin februarie, de când am Passat-ul mi-am făcut cont pe vwforum.ro unde am citit diverse probleme, lucruri mișto sau ce trebuie sau nu făcut.
Sunt foarte multe discuții în funcție de fiecare categorie a mașinii. Pe mine m-a interesat strict varianta de schimb filtre și ulei, însă părerile sunt împărțite. Se pare că în Europa, toți dealerii recomandă varianta de Castrol Edge Professional Titanium LongLife III. De ce? Pentru că e mai vâscos, și la ei schimbul se face la 30.000km. La noi, datorită poluării, mizeriei, prafului existent se recomandă schimbarea uleiului la 15.000km.
ofertă specială – vezi reducerea
Au căutat pe net variante de filtre și ulei și am găsit 2 tipuri de ulei despre care vreau să vorbesc:
Aici nu vorbim de preț. Din ce am citit pe net, pe forum și în cartea mașinii care este în germană, am înțeles că fiecare motor are disponibil doar un singur tip de ulei, de vâscozitate. Pentru un Passat Variant Sportline 2.0 cu 140hp și DPF (filtru de particule) se recomandă varianta de LongLife. Chiar și pe site-ul oficial al celor de la Castrol mi se spune același lucru. Pe unele site-uri de revizie am văzut că s-a folosit Edge FST.
Tu ce folosești?
Deții o astfel de mașină? un Passat B6, 2.0, CBAB, 140hp? Ce ulei folosești? Ești mulțumit dacă ai alt brand? Din discuțiile avute, se pare că cei care folosesc varianta optimă pentru motor (5W30 LL III), nu au pierderi de ulei, și nu trebuie să completeze pe parcurs! Alții, se pare că au ajuns să completeze chiar și 1L între schimburi.
La reprezentanță sau dealer?
Nu am înțeles de ce trebuie să plătesc și o ecotaxă? Pe bune? Îl cumpăr de unde vrea mușchiul meu!
În schimba la un alt dealer VW, nu reprezentanță prețurile sunt astfel:
Dacă tragem linie, peste tot, chiar și în cartea tehnică a mașinii scrie clar că în motor intră 4L. În motor intră 3.8L, iar restul de 200ml vor ajunge în filtru atunci când se schimbă. În nici un caz 5L, ca să rămâi tu cu 1L în portbagaj.
Aici o să găsești kit-uri de revizie.
Eu folosesc Valvoline Syn-Power Extreme 5w30 si filtre Purflux. Castrol m-a dezamagit rau in trecut asa ca nu mai este o optiune in nici un fel. La fel si filtrele Mahle, pur si simplu mi-am chinuit masina cu ele.
Salut @marius
Eu folosesc Castrol Profesional Titanium LL III 5W30, tocmai pentru că acest tip de ulei este mănușă pentru Passat B6. Ideea nu este că e moft, ci nu îl mănâncă. Am citit multe situații pe net, cum la alte tipuri de ulei, după o perioadă trebuia să completeze cu 100-300g. Cei care au folosit mașina înainte au pus doar Castrol și nu au avut probleme. Cel de la care am luat mașina tot Castrol.
Cu filtrele nu știu ce să zic că nu am încercat nimic, am schimbat doar cel de ulei. Mi s-a recomandat Mann. Urmează probabil în primăvară toate. Sunat mai bune cele de la Purlflux?
[…] Am început cu ulei, acum continuăm cu ștergătorul spate de pe lunetă la un Passat B6. Prin schimbare braț lunetă trebuie să înțelegeți că dați jos plasticul, puneți altul și gata. Așa am zis și eu, dar situația e mai complicată de atât. […]
salut, am un Passat 2.0 TDI 140 cp CBAB
iti recomand Motul 8100 X-Clean + 5w30 , pentru mine a fost si va ramne cel mai bun ulei, masina merge rotund
motorul n a consumat un gram
personal eu schimb la 10 mii de km uleiul, si bag numai motorina extra
salut @dan
Până acum s-a folosit doar LongLife III Castrol încă din 2010 de când este mașina și are 275.000 km și nu mănâncă gram de ulei. Tiind să cred că s-a obișnuit și îi place 🙂
Am citit pe forum la vw că sunt utilizatori care folosesc Motul 8100 ca și tine, dar parcă îmi este teamă.
Ai folosit și alt tip de ulei?
Vă salut am și eu o întrebare,am un passat b6 170cp cod motor bmr,ce ulei și filtre îmi recomandați?
Salut @florin
Din ce văd ai o mașină din seria PD, diesel, iar uleiul care ți-l dă Castrol este acesta
Mașina ta ar trebui să fie B6, 125kW (170cp), probabil an 2008 sau 2009 înainte de CR (common rail) pe care o am eu. Ai nevoie de un bidon de 4L, 0.2L intră în filtrul de ulei, iar 3.8L în motor. Nu ai nevoie de 5L, decât dacă ai probleme și îți curge/pierzi ulei și atunci trebuie să completezi.
Anul trecut am folosit filtre MANN, anul acesta am trecut pe Purflux. Schimbul l-am făcut destul de recent încât nu pot să mă pronunț dacă sunt mai ok sau nu, între timp, îți recomand să cumperi MANN, iar la anul vedem cum se comportă acestea 🙂
Salutare,
Eu am un Passat B6, 2009 CBAB. Ma gandeam sa incerc valvoline synpower xl-iii sae 5w-30. Este cea mai luadata firma de uleiuri si din cate am inteles investesc foarte mult in tehnologia de aditivi sintetici. Mult mai mult decat o fac nemtii de la liquy sau francezii de la motul.
Apropo cati litrii intra la un schimb pentru 2.0 CBAB ?
Salut @andrei
Nu știu nimic despre valvoline, și nu pot să îți spun dacă sunt ok sau nu. Cert este că, VW recomandă Castrol, deci nu cred că o să încerc altceva. În CBAB 2010 al meu intră 3.8L în motor și 0.2L în filtrul de ulei, deci un bidon de 4L e suficient, nu ai nevoie de 5L decât dacă îți mănâncă ulei. Eu de la schimb la schimb 15.000km, nu completez deloc.
Salut am un vw passa b6 2010 cod motor CBA kw 103 ,2.0 l categorie litri de ulei intra intra
Salut. Eu bag 4L in al meu, conform manualului zice ca 3.8L intra in motor si 0.2L in filtrul de ulei deci 4L. Acuma depinde, altii baga mai mult 4-5L.
Multumesc frumos de info.
Drumuri bune!
Cu plăcere. Am văzut că sunt și alți utilizatori care au folosit, dacă încerci și ești mulțumit poți să revii și să ne spui experiența ta 🙂
AM ACHIZIONAT RECENT UN PASAT DIN 2010 CU FILTRU FE PARTICULE,COD MOTOR CBAB SI AM FACUT SCHIMBUL DE ULEI SI FILTRE SI AM OBSERVAT CA TREBUIE SA COMPLETEZ, IN O LUNA AM BAGAT DEJA UN LITRU. AM FOST LA MAGAZIN DE PIESE CU SERIA DE MOTOR SI MIAU DAT CASTROL.AM VB CU MECANICU SI MIA ZIS SA SCHIMB ULEIU CA POATE NUI PLACE LA MASINA SI SA BAGAM ALTU. NU CONSUMA ULEI SI ESTE EURO5. NU STIU CE SA MAI CRED.
Eu folosesc Castrol LongLife si nu a trebuit sa completez niciodata. Alte tipuri de ulei eu nu bag.
eu folosesc Total 5W30 ,Long Life,…cu acest tip deulei am luat masina la 237000 (era folosit pina atunci),am continuat cu același acum am 547000,..si nu completez de la schimb la schimb (15000km) mai mult de 200-300 g. Eu sint mulțumit ,mai ales de motor,..n-am schimbat la el nimic nici măcar n-am rectificat turbosuflanta. Vă doresc drumuri bune si fără reparații .
Mă bucur că totul este în regulă. Cel mai bine este să folosim ceea ce recomandă producătorul mașinii.
Multumesc pentru sfat ! Aveam nevoie de indrumarile dumneavoastra .
E doar parerea mea personala. 🙂
Ravenol usvso, se cunoaste diferenta. Castrol e cel mai de kko ulei, mai ales ca majoritatea sticlelor de ulei sunt fake …
Eu daca sunt multumit de un lucru nu il schimb, iar Castrol de 6 ani de cand am masina si-a facut treaba foarte bine.