După problemele avute în toamnă cu valva N18 de la EGR am ales să trec la soluția ieftină, adică cea de curățare și montare înapoi. Am făcut acest lucru înainte de sărbători, pentru liniștea mea după ce am ieșit de la service, i-am dat în gură ca la coasă. Așa de ușor mergea, zici că era nouă, imediat urca turometrul.
Toate bune și frumoase, a venit Crăciunul, apoi Anul Nou, am făcut vreo 2000km, apoi am început serviciul și a trebuit să mă întorc la muncă. După 2 zile mi-a apărut martorul în bord de spirală cu mesajul pe display „Check engine: Service Now!”.
Am șters eroarea din VCDS și am mai mers cu ea vreo săptămână după care îmi apărea martorul aproape la fiecare pornire.
Dacă după curățare, primești același mesaj de eroare pe valva N18 și ai un VW Passat B6, atunci trebuie să te scuturi de 650 lei. Senzorul este înglobat în EGR, deci singura opțiune este unul nou. Neaparat să cumpărați același brand pe care l-ați avut montat pe mașină.
Sunat, programat la service, cumpărat EGR, schimbat. Plecat de la service cu un sunet de tobă spartă, dar cu un zvâc atunci când calci pedala de accelerație. După schimbarea valvei N18 EGR, clapeta de accelerație se dă jos de pe vechiul și se montează pe noul, astfel ea trebuie corelată prin VCDS.
În primăvară urmează și o curățare completă a galeriei de admisie, cu o nouă conductă tubulară.
Notă:
Foarte important, trebuie să știți exact codul motorului, trebuie să știți seria de pe vechiul EGR ca să nu aveți probleme cu cel nou. Chiar și un milimetru contează! Ca să puteți beneficia de garanție, montajul trebuie să fie făcut de un service autorizat RAR, de unde primiți factură și deviz.
Mare atenție după montaj, tubul de gumă ce iasă din EGR și întră în galeria de adminisie să aibe colierele strânse corespunzător, pentru că, din cauza presiunii foarte mari, sare guma, iar circuitul este întrerupt, ducând la un zgomot destul de sonor + vreo 1-2l de motorină în plus. După 1 săptămână să verificați furtunul să aibă colierul pe el.
[…] cazul în care ai schimbat EGR, poți să te aștepți oricând la o eroare de genul “Sensor 1 for exhaust temp bank 1 […]
Am aceeași problemă pe un VW Passat B7 1.6 TDI (77 KW – CAYC) și vreau să aleg să-l schimb direct. Cât te-a constat operațiunea și la ce service îmi recomanzi să merg ?
Pai EGR a fost 650 lei, iar schimbatul cam 150 lei. Nu ti-as recomanda mecanicul la care am fost, nu am fost multumit de el …
Salutare, dupa montajului supapei EGR la passat b6 mai trebuie calibrare la servici sau o pot monta eu pe mașină?
Salutare, la mine nu s-a făcut nici un reglaj, doar s-au șters toate erorile și atât.