Dacă vrei să îți cumperi o mașină relativ ieftină și fiabilă pentru drumurile noastre cu costuri foarte mici, atunci te poți orienta către Logan 1.5 dCi fără nici o problemă. Varianta diesel este cea mai economică în acest moment, și oferă tot ceea ce ai nevoie atunci când conduci o mașină prin traficul de zi cu zi.

În multe țări cu apă caldă motoarele diesel vor fi interzise după 2025 încolo, însă până atunci vă mă mai puteți bucura de un consum mic, piese ieftine în comparație cu mașinile germane să zicem.

Pe parcursul celor 11 ani de când este mașina, cu cei 130.000 km la bord, nu am avut probleme mari sau grave, exceptând schimburile de ulei și filtre făcute la 15.000 km, distribuția la 62000 km iar apoi la 123000 km, iar anul trecut am schimbat și ambreiajul care a început să troncăne. Mai mult era rulementul, dar conform “cărții” cam pe la 120000 km se schimbă și ambreiajul așa că am ales să schimb tot kitul.

logan 1.5 dci

De atunci și până astăzi, după aproape 1 an la turații între 1500 – 1800 de ture aveam un trăncănit ciudat, de metal, ca și când motorul era prins în 3 șuruburi iar al 4-lea joacă sau lipsea. Am tot zis că mă duc cu mașina la service dar nu am mai reușit.

Ei bine, am fost la ITP Autoelecont am dat drumul la motor, am reprodus problema, răspunsul a fost “e ceva tablă”. Bun, sus pe elevator, când să desfacă scutul primul șurub, prima și unica problemă. A fost sudat.

Scutul fiind de tablă, nu călca bine fiind puțin distanțat de partea fixa a mașinii iar de la trepidațiile motorului diesel când plecam de pe loc sau schimbam viteza, atingea fier pe fier și troncânea. Din păcate șuruburile care prind scutul sunt foarte subțiri, iar în timp se rup.

Și uite așa curgea ulei pe lângă carnitura de la filtru, și uite așa i-am făcut și schimbul de ulei și filtre. Dacă aveți nevoie de ITP sau mecanică puteți apela cu încredere la cei de la ITP Autoelecont.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • Hai să-ți spun și experiența mea cu aceeași mașină (versiunea MCV Laureate Full Options), cu un an mai veche: toate bune și frumoase la început, consum demn de invidiat (3.9L/100km exterior, 6L/100km oraș, 5L/100km mix) dar apoi a lovit nenorocirea. Schimbat pompa de injecție + injectoarele când avea în jur de 50.000 de km, în service Dacia, cu piese 100% originale, stat vreo 3 luni după ea că nu știau ce are inițial. Motorul murea când ți-era lumea mai dragă sau pur și simplu pierdea din putere oricât ai fi accelerat. Într-un final au ajuns la concluzia că motorina românească e proastă și pompa de injecție produce șpan pe care-l trimite mai departe în injectoare. După această operațiune consumul a urcat la cer și așa a rămas în ciuda faptului că alimentez doar la OMV sau MOL la recomandarea celor din service-ul auto: oraș între 8L – 10L/100km în funcție de cât stai în trafic, 6.3L – 6.5L/100km la drum întins.

    Altfel nu pot spune că e o mașină ieftin de întreținut atunci când pui pe ea doar piese originale comandate direct de la Pitești din depozitul fabricii, poate doar dacă pui pe ea orice de la magazinul de piese auto din colț.

    Și mai e ceva, nu are deloc zvâc: la semafor pleci ultimul oricât te-ai chinui. Nu vorbesc de antifonarea de toată jena dar din câte știu aproape toate mașinile din generația de după 2.000 au mai mult sau mai puțin această problemă.

    • @postolachi-dumitru problema cu antifonarea este și la mine, vâjâie vântul pe la chedere 🙂
      Și eu am avut o problemă cu motorina, am băgat de la cineva 40L, 10 au fost buni, 30 au fost ca ceapa și mi-a murit motorul în fața casei. Am recondiționat injectoarele 2200 lei, spălat instalație, rezervor vreo 500 lei + manopera am decartat 3000 lei pentru 100 lei diferența de motorină. Doar de la Rompetrol alimentez, nu am avut nici cea mai mică problemă. În cazul tău, posibil ca cel care ți-a reglat injectoarele să nu le fi făcut corect de aici și consumul huge. În ultimii ani, reprezentanțele nu mai sunt ce au fost, am un caz cu mașină nou luată și trăncănea. După 5 luni a rezolvat problema prin opc și aproape de judecată, i-au lăsat piesele vechi, dar l-au facturat pentru altele noi. Din păcate nici în meseriașii de cartier nu poți avea încredere că sunt pe bâjbâite și ăia.

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu