Cu toții știm că informațiile personale dar și alte date sunt colectate de Facebook și utilizate privind targetarea cu reclame, cu ascultare activă a microfonului, a ceea ce se aude în jur dar și altele.
Odată cu lansarea lui iOS 14 Apple a introdus o nouă opțiune care oferă posibilitatea utilizatorilor să blocheze aceste date și să nu mai fie colectate de nici o aplicație dacă aceștia nu doresc acest lucru. S-a făcut mare tam-tam, iar Apple a decis să amâne câteva luni această opțiune, însă se pare că în curând aceasta va deveni activă.
Mi se pare un lucru absolut normal, ca utilizator să am dreptul să accept sau să resping ce date se pot colecta, locație sau alte informații. Aceste opțiuni vor fi disponibile pentru aplicațiile instalate pe iOS sau iPadOS, iar alegerea este a noastră dacă dorim să oferim date și informații personale celor care au creat aceste aplicații, mai ales că Facebook după scandalul Cambridge Analytica a vândut și încă vinde date companiilor terțe.
Too often, information is collected about you on an app or website owned by one company and combined with information collected separately by other companies for targeted advertisements and advertising measurement. Sometimes your data is even aggregated and resold by data brokers, which are third parties you neither know nor interact with.
–Apple
Facebook, ca să o dreagă în favoarea lor încearcă să acuze Apple de faptul că ”își spioneză proprii utilizatori” prin macOS Big Sur și că totul este defapt o încălcare a propriilor reguli de Privacy pe care ei le impun dar nu le respectă.
[…] lângă etichetarea datelor colectate, Apple va implementa și opțiunea de Tracking cu ajutorul căreia orice utilizator cu iOS poate să aleagă dacă vrea […]
[…] Odată cu lansarea iOS 14 compania Apple a anunțat că a introdus o nouă opțiune numită „Tracking” pentru protejarea datelor dar și a modului în care aplicațiile îți monitorizează activitatea fără acordul tău. […]
[…] noua opțiune Privacy din iOS 14, Apple a dat foc la Facebook care acum încearcă să blocheze conturile celor care nu acceptă ca […]
[…] App Tracking Transparency va fi activată în următorul update al iOS 14, iar cu ajutorul ei putem bloca reclamele targetate în funcție de datele personale colectate de Facebook sau alte aplicații instalate pe […]