Din această primăvară de când au băgat mizeria de RetuRO SGR, majoritatea magazinelor mari sau de cartier încă aveau produse la vânzare fără marcajul „Ambalaj cu garanție” dar totuși îți opreau garanția de 0.50 bani pe sticlă sau doză. Lucrurile s-au mai așezat între timp, dar ne lovim de incompetența unui sistem prost gândit, prost implementat și care ne bagă mâna în buzunar legal!

Experiența mea cu sistemul RetuRO SGR. O mizerie pe banii și timpul nostru

În Ghiroda de exemplu, există 3 tipuri de tomberoane:

  1. Negru – pentru gunoiul menajer
  2. Galben – pentru sticle de plastic, carton, doze și hârtie
  3. Clopotul Verde – pentru sticle de sticlă și borcane

Din 2012 colectez selectiv conform categoriilor de mai sus și nu am avut niciodată probleme, cei de la Retim făcându-și treaba așa cum se cuvine. Cei care ne conduc adică mizeria pnlpsdudmrusr s-au gândit cum să își bată joc de poporul român, pe lângă taxe și impozite mărite au conceput o mizerie de sistem pentru „colectare selectivă”. 

În Ghiroda există doar un singur punct de colectare, în parcarea Lidl. Am strâns două plase de sticle de bere și peturi și am vrut să văd cum funcționează acest mirobolant sistem de reciclare. După ce am parcat, am observat că nu e nici o persoană înăuntru m-am bucurat. Normal, aparatul nu funcționa, iar mizeria dinăuntru era tot mai înfloritoare.

Am eu ghinion, zic să caut alt punct de colectare selectivă. Cel mai apropiat era Lidl de pe Simion Bărnuțiu la intrare în Timișoara. Țac, pac ajung acolo liniște și pace nu mergea nici ăla. Hai că mă duc la Lidl pe Ion Ionescu de la Brad că acolo sigur merge. Când ajung acolo, surpriză cel puțin 5 oameni așteptau la coadă. Înăuntru și afară erau două persoane cu vreo 15 lăzi în care se aflau sticle de bere și tot băgau la aparat.

Când am intrat înăuntru nu am mai fost surprins de ce am văzut că deja era călit de la celălalt Lidl. Nu vreți să știți ce mirosuri de cola, bere și apă stătută era acolo. Cât timp am așteptat la coadă sistemul s-a blocat, iar un angajat Lidl a venit, a cotrobăit în spate și gata.

Am apucat să bag câteva sticle, zbang eroare: STOP, este necesară asistența așteptați sau contactați personalul magazinului. A venit din nou băiatul a cotrobăit prin spate și ce să vezi. Nu mai merge că deja cutiile erau pline. A luat un transpalet, a rearanjat plasticele și sticla apoi le-au scos afara din aparat. Au fost puși alți saci, alte cutii și s-a repornit mașinăria. Am terminat de introdus sticlele, am primit un bon de 5 lei înainte să se oprească și apoi unul de 12 lei.

În acea zi mi-am pierdut vreo aproape 3 ore din viață cică „reciclând”, fumând, consumat motorină, stat la coadă, nervi și mirosuri care mai de care. Pentru ce? Ca să îi văd că scot plasticele și sticla în saci să vină cineva să le colecteze?!

RetuRO SGR - Lidl Ion Ionescu
RetuRO SGR – Lidl Ion Ionescu

Păi nu făceam deja asta de atâția ani și plăteam lunar abonament la Retim ca să le ridice? De ce nu ați mărit prețul, aș fi fost de acord. Am înțeles, acum e pentru banii din taxa de reciclare și timpul tău. 

Nici nu vreau să îmi imaginez cum arată astfel de sisteme în orașe mici, comune sau la sat.

Grijă mare cu cine votați pe 9 iunie!


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu