Și acum să le luăm pe rând. La sfârșitul lui septembrie mi-a apărut în bord spirala și mi-a tăiat puterea la motor iar pe display mi-a apărut mesajul „Check engine: Service Now!”. Fiind primul meu Passat B6, primul Volkswagen nu am știu cu ce se mănâncă toate acestea.

Ca să poți să îți faci o idee, ai nevoie de un cablu OBD-II pentru diagnoză. Pe lângă cablu ai nevoie de soft, găsești pe olx câte vrei. Eu am căutat, am găsit unul cu 100 lei (acum e 160 lei) și ne-am întâlnit, l-am probat și l-am luat.

O diagnoză la orice service costă 30-50 lei, deci și-a meritat banii înzecit.

După scan am găsit eroarea EGR Valve N18 – Open Circuit – Intermittent – MIL ON adică poza de mai jos. Eroarea poate fi ștersă cu ajutorul VCDS sau VAGCOM însă dacă nu e remediată apare la loc. La mine cam după 200 km apărea la loc.

Din cauza motorinei proaste, a prafului și a mediului de la noi, galeria de adminisie se îmbâcsește de calamină care ajunge pe conducta de evacuare, în EGR, și în galerie.

Eroarea P1440 indică un circuit deschis, intermitent adică nu se întâmplă tot timpul doar câteodată sau în anumite condiții ceea ce prezintă o problemă.

MIL ON – în termenii VAGCOM înseamnă semnul de motor aprins în bord.

Aici sunt două variante:

  1. se dă jos EGR, se curăță de calamină și se montează la loc și funcționează;
  2. senzorul N18 care e capsulat moare și trebuie înlocuită toată valva.

Curățarea lui este indicată să fie făcută 1 dată pe an sau 1 dată la 2 ani din punctul meu de vedere. Recomand să nu alimentați de oriunde, găsiți un singur furnizor și băgați motorină doar de acolo. Eu bag numai de la Rompetrol și nu am avut nici cea mai mică problemă cu cealaltă mașină și nici cu Passat-ul.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu