EU prin DMA (Digital Markets Act) anunță un acord provizoriu prin care vor obliga companiile mari Apple, Google, Samsung, etc. să ofere acces la sistemul de operare propriu precum și la aplicațiile dezvoltate de ei.
Cum a început?
→ Legislația Antitrust din SUA ar putea obliga Apple să renunțe la aplicațiile pre-instalate pe iPhone
→ iOS 15 va întreba utilizatorii dacă vor reclame Apple personalizate
Noile reguli s-ar aplica doar celor care îndeplinesc anumite criterii, cum ar fi profitul, numărul de utilizatori în Europa precum și numărul de utilizatori activi pe lună:
- Cifră de afaceri de peste 7.5 miliarde euro în ultimii 3 ani sau valoarea companiei în ultimii 3 ani să fie peste 75 miliarde euro
- Minim 45 milioane utilizatori lunar
- Minim 10000 utilizatori business
- Trebuie să aibă minim o componentă: magazin de aplicații, motor de căutare, rețea socială, servicii cloud, servicii de reclame, asistente vocale sau propriul browser.
Cei de la DMA spun că vor „să elibereze piața de monopol” astfel prin acest acord vor o armonie perfectă pentru toți europenii. Dacă iOS era considerat cel mai stabil și sigur sistem de operare după ce va intra această lege în vigoare va deveni ca un marketplace eMAG. Adică toată lumea o să aibă aplicații crackuite, sparte, virusate în Marketplace App Store. Să nu vă mirați de ce, EU vă vrea binele!
Următoarele puncte vor fi obligatorii, însă după părerea mea toate se adresează direct celor de la Apple, cu subînțeles:
- utilizatorii trebuie să aibă opțiunea de a renunța la serviciile cheie ale sistemului de operare (iMessage, iCloud, Music, etc)
- la instalarea sistemului de operare utilizatorul trebuie să aleagă ce browser vrea să folosească fără să fie unul deja instalat. (Safari)
- interoperabilitatea între platforme folosind sistemele proprii de mesagerie (iMessage, FaceTime să fie deschise și să meargă și pe Android)
- dezvoltatorii de aplicații să aibă acces la funcționalități suplimentare (NFC, Apple Pay, iCloud)
- vânzătorii de produse și servicii trebuie să aibă acces la datele de marketing sau performanță din cadrul platformei
- propriile servicii să nu mai fie promovate (Apple Music, iCloud, Apple TV, etc)
- să folosească datele colectate printr-un serviciu pentru a își promova alt serviciu (Prin Shazam să recomanzi Apple Music)
- să nu aibă condiții diferite pentru utilizatorii business
- să nu pre-instaleze aplicații proprii (Mail, Safari, Notițe, iMessage, etc)
- să nu ceară dezvoltatorilor să folosească serviciile de plată ale platformei (vezi cazul Epic Games)
Pe scurt, fiecare să facă ce vrea și ce îl taie capul, pentru că așa vor niște cretini francezi!
Cei care nu vor respecta acest acord după ce va intra în vigoare (nu se știe o dată anume momentan), vor primi o amendă de 10% din cifra de afaceri globală. La a doua abatere vor primi 20%, iar dacă încalcă de 3 ori regulile DMA în 8 ani vor fi supuși unei investigații a Comisiei Europene.
Sursă: iclarified.com
0 Comentarii