73.74% dintre români spun că nu mai au încredere în recomandările venite de la diversi influenceri. De ce? Lucrurile sunt simple, toată lumea vrea să fie „influencer” ca să promoveze orice pentru bani, iar utilizatorul/clientul nu mai contează.
Să luăm un exemplu, Samsung. Aceștia plătesc bani buni la influenceri pentru a își promova produsele. Ce fac influencerii? Fac un story, fac un video, mamă de mișto e produsul, ce bun e telefonul, wow, cumpărați-l uite aici link. După ce s-a terminat campania, ei revin la produsul lor favorit, iPhone. Exemplele pot continua, dar bănuiesc că ați prins ideea.
Aici cred că de vină sunt și firmele de PR care intermediază „bugetele” între companie și influencer. Dacă cineva are milioane de abonați și prezintă să zicem mâncare și produse făcute în bucătărie, de ce l-ai atrage într-o campanie de prezentare a unei mașini? De ce el/ea s-ar pune să vorbească despre o mașină deși el/ea habar nu au cu ce se mănâncă?
Răspunsul este simplu, ca să primească bani!
În marea majoritate a cazurilor atunci când se promovează ceva, influencerii trebuie să urmeze un anumit tipar impus de companie, ceea ce înseamnă că ei nu mai pot fi obiectivi asupra produsului testat, ci sunt subiectivi ca să atragă public și cumpărători.
Atunci când nu faci lucrurile cu suflet, nu crezi în ele, oamenii ajung să nu te mai creadă, să nu te mai urmărească în social media și vor spune la alții toate acele lucruri negative despre tine.
Dacă publicul tău, fanii tăi, abonații tăi nu mai au încredere în tine, ce faci? Te apuci să promovezi orice ca să îți iasă niște bani, e grele.
Sursă: mariuscucu.ro
Gresesti un pic. Brief-ul este facut ca sa evidentiezi asupra punctelor cu care se diferentiaza produsul si e foarte util cand habar n-are influencerul ala despre produs. Ca tu esti mai tehnic si ai habar e OK, dar reclama se duce si la Gheorghe care n-are pic de habar.
Poate un pic mai mult sau poate mai puțin, nu am de unde să știu că „nu folosesc”. Eu îmi cumpăr singur produsele, le testez și le recomand sau nu. Îmi permit să zic atât lucruri pozitive cât și negative dacă este cazul.
Când influencerul ăla nu are habar despre produs, e simplu: NU este pentru el. Reclama trebuie să se ducă la oameni interesați de acel produs, acel grup țintă. Exact ce ziceam în articol, promovezi mașini nu te băga la bucătărie.
Când tragi linie e mai important să ai „număr de campanii cu influenceri” sau să ai „vânzări”? This is the question. Până acum sau până când se vor trezi unii, răspunsul este prima opțiune.