Probabil vă întrebați ce înseamnă DAC 120 DE și ce legătură are el cu data de 1988, adică pe timpul răposatului. Tehnologia folosită pe mașinile hibride de la Toyota din zilele noastre era deja folosită pe mașinile DAC 120 DE.
Am fost cu mult înainte tuturor, dar uite că am ajuns să își bată toți joc de noi și să ne arate cu degetul, dar nu asta este cel mai trist, ci faptul că suntem băgați în datorii până peste cap.
Acest “uriaș” pe care l-ați văzut probabil de atâtea ori la Discovery cărând zeci de tone de piatră, ne dă și nouă posibilitatea ca români să ne mândrim că odată, pe vremuri, făceam și noi așa ceva.
Ce știa el?
- Bena suporta 120 tone
- Diametrul roților 3.2 m
- Fără încărcătură cântarea 90 tone
- 5.4m înălțime
- Motoare electrice (astăzi disponibile pentru Toyota Prius) pe spate pe fiecare roată, dezvoltând 520 cai putere fiecare.
- Viteza maximă încărcat 55 km/h, gol 77 km/h
- Având motoare electrice dar și diesel, dispunea de un rezervor de 1600 litrii care îi oferea o autonomie de lucru de 1 săptămână, timp de lucrat efectiv 24h din 24h
- Avea servo
- Servofrână hidraulică
- Aer condiționat
- Scaun cu amortizor
5 bucăți au fost construite și trimise în Australia în 1988 pentru suma de 1.5 milioane de dolari. Mai multe aici.
0 Comentarii