Ei bine în data de 29 august, nu puteam folosi modul telefon în rețeaua Cosmote, pentru că serviciile de voce pe 2G erau congestionate/problematice și nu funcționau. Reclamațiile de semnal sunt tratate relativ repede (și tiind să cred asta). Era o situație destul de stranie, dar am trecut cu vederea, după 5-6 încercări se forma.
Sâmbâtă 30 august, trebuia să mă întâlnesc cu cineva, ajung în centru și sun persoana respectivă ca să îi spun unde ne vedem și ghici ce? Alarma de vineri cu 2G nu era remediată.
Tu aștepți să vină persoana cu care trebuia să te întâlnești, el așteaptă ca tu să vii și uite așa am ajuns să depindem de un minuscul detaliu și anume semnalul.
1234
Este numărul de suport pentru clienții Cosmote. În prima fază am crezut că iPhone-ul meu are o problemă, am dat restart, am schimbat simul în iPhone-ul Deliei, al ei în al meu, nimic tot la fel.
Atunci m-am hotărât și am dat “Reset Network” iar după reset comutându-se în modul 3G am observat că sună. Când l-am mutat pe 2G, “Call Failed”
După un apel de 22 minute în așteptare pe coadă și o convorbire de aproximativ 30 minute, cu o doamnă care chiar știa cu se mănâncă telefonia și care m-a calmat destul de rapid deși eram iritat, mi-a înregistrat reclamația pentru Timișoara, mi-a spus că există deja alarmă și că s-a soluționat. Să aștept 30min, o oră că se rezolvă. S-a rezolvat.
https://twitter.com/i0n1ca/status/505662074434121728
Nu sunt genul care să se plângă toată ziua la 1234, dar și când o fac mă descarc de toate, așa că i-am spus doamnei și de problema de semnal cu care mă confrunt la 20km de Timișoara, unde semnalul fuge cu desăvârșire și nu vrea să stea nici în casă și nici pe terasă și nici pe drum, poate pe acoperiș dar încă nu am încercat.
Mi-a înregistrat reclamația, iar după 5 minute de la rezolvarea primei, am primit sms că s-a rezolvat și a doua. Pe bune? Super.
Vineri mă duc la Biled, după 1 săptămână de la reclamație, deși de la începutul anului abia prind 1 linie semnal, s-a rezolvat totul în doar câteva zeci de minute. Minune!
Ce fac primul lucru? Deschid telefonul și mă uit la semnal, -94 pe terasă, mă mișc puțin -100, încep să râd și deschid Safari, dau pe iSay.ro și ghici ce? No service :)))
Sâmbătă Delia încearcă să îmi trimită mesaje cu iMessage bineînțeles, iar din 5, 3 dădeau eroare că nu pot fi trimise. Eu sunam, la mine țârâia în difuzor, la ea nici măcar să se aprindă ecranul. Mă suna ea nu auzeam eu, sunam eu nu mă auzea ea. După câteva încercări (și sfinți) în sfârșit ne auzim. În timpul convorbirii se întrerupe. Sună iară și ia-o de la capăt.
De ce suntem o bătaie de joc pe banii noștrii?
Păi e simplu. Tu nu ai nici un drept. Ai semnat contractul să te speli pe dinți cu el, 2 ani ești al nostru. Numai fac această greșeală. Maxim 1 an de zile, MAXIM!
Astăzi abia dacă am legat câteva vorbe clare, în rest doar ca roboții ne-am înțeles. După ce ies de la birou sun la 1234, pentru dificultăți în voce, aleg operator și îmi spune robotul:
“Dacă doriți să așteptați 59 minute pentru a intra în legătură cu un operator sau puteți opta să vă sune un operator atunci când se va elibera după 59 minute.”
M-a bufnit râsul instant. Nu am crezut niciodată că o să aud așa ceva, dar uite că s-a întâmplat. S-au schimbat multe în cei 5 ani de când numai sunt în telecom. S-au schimbat în rău din păcate, în fine.
Întradevâr în 45 minute m-a sunat domnișoara Diana, care a dorit din tot sufletul să îmi citească ce au scris colegii ei de la tehnic referitor la reclamația mea.
Fără dovezi, ești nul așai?
Poate ar trebui să încerci să suni și pe alt număr nu? Poate telefonul tău e prost …
Pe scurt
Am un telefon de câcat, e făcut din plastic sau are probleme cu semnalul, a început să citească povești nemuritoare referitoare la propagarea semnalului și undelor radio, iar apoi parcă îmi cita de pe wikipedia ce înseamnă GSM și semnalul și celule.
Fiecare releu GSM deservește doar o mică suprafață, mai mult sau mai puțin rotundă și cu diametrul de cca 8 – 10 km, numită „celulă”. Dacă posesorul telefonului mobil se deplasează (de ex. călătorește cu mașina), sistemul îl „pasează” de la un releu la altul, urmărindu-l peste tot unde se află. Dacă la trecerea în altă celulă (teritorială) posesorul tocmai vorbește la telefon, convorbirea sa nu este întreruptă și nici măcar deranjată. (sursă)
Sunt foarte sigur că cel/cea care lucrează la “Problem solving” îi lipsește o doagă sau are nevoie de un refresh sau de ce nu, un nou training.
Mi s-a spus că în acest moment majoritatea colegiilor lucrează de zor să schimbe rețeaua, să o upgradeze să o facă mai bună … și cât va dura? … asta nu știu să vă spun. Îți spun eu de 8 luni de zile aveți probleme pe zona de vest.
Acea mâncărime de a te lăuda cu viteza de 4G sau 4G+ când tu abia te târâi cu 2G chiar că mi se pare penibil. Să ajungi în anul 2014, în era tehnologiei și să nu ai 3 linii la telefon să poți purta o convorbire clară ca omul?
Nu e jenibil Cosmote?
Update 30.09.2014
Încă nu s-a remediat nimic. Aceleași probleme le am chiar și pe Timișoara!
Asa este
Eu am semnat cu ei doar pentru a navigar pe internet si stupoare; la fiecare 30 sec pierd conexiunea. Cum putem rezilia contractul?
@nelu-godja eu stiu ca atunci cand ai probleme de semnal poti rezilia contractul fara discutii din partea lor. Cel mai bine suna la 1234 sau mergi intr-un magazin si discuta acolo. Daca vezi ca nu vor, du-te la OPC si vezi ca exista n cazuri acolo si o sa gii indrumat.
Sincer și în 2019 am văzut pe cineva cu Telekom că i se întrerup apelurile. Timpul trece, semnalul rămâne prost. Doar 3G este mai bun.
Cam ai dreptate. Eu sunt de ani de zile pe Digi și pot spune că în acest moment sunt peste Telekom cu mult.