Mașinile Passat B6 de după 2010, vin la pachet cu filtrul de particule sau DPF (Diesel Particulate Filter) care are un rol important în emisia noxelor, care arde gazele pentru un consum optim și o performanță mărită a mașinii. Cam toate modelele din 2010-2011 au deja filtru de particule dacă sunt pe motorină.

Ca orice lucru bun vine la pachet și cu un lucru rău. Prețul unui DPF este de aproximativ 2000euro și nu ai vrea să se înfunde. Din cauza problemelor de la turbină și EGR ai mari șanse să îți blochezi porii din filtru și să ți se aprindă martorul în bord.

Ca să vă faceți o idee toate impuritățile care trebuie să iasă pe țeava de eșapament sunt filtrate în DPF, iar când se cumulează o cantitate X setată în calculatorul mașinii, îl începe să își facă regenerarea.

Regenerarea filtrului de particule înseamnă temperaturi de 7-800˚C pentru arderea impurităților și este foarte important să nu opriți mașina atunci când aceasta începe regenerarea.

regenerarea la filtrul de particule

Cum vă dați seama? E simplu, turometrul trece de 1000rpm la relantiv, ventilatoarele încep să facă un zgomot puternic, iar sunetul se poate auzi foarte ușor dacă deschideți geamul sau vă dați jos din mașină. Nu e cazul, dacă mergeți cu ea 10-15 minute, regenerarea se face mult mai repede și este mai indicat. Dacă nu puteți merge, lăsați mașina pornită, nu o opriți!

Dacă vi se înfundă filtrul, există firme specializate în recondiționarea lui, adică îl dau jos, îl curăță manual de impurități și îl pune la loc. Ca și la EGR, dacă tot face figuri și după trebuie schimbat, însă prima variantă e mult mai comodă și mai ieftină.


Urmărește-mă pe Google News sau activează

  • Stăm lângă mașină până termină cu regenerarea?
    Poate nu avem timp. Mai degrabă cred că ea va fi reluată la următoarea deplasare.
    Eu așa sper.

  • @dragos regenerarea se face la un numar de km si la o anumita acumulare de funingine. Daca tu o opresti si nu o lasi sa isi faca ciclul, dureaza 5-15 minute daca mergi cu ea si mai repede, daca nu risti sa se infunde si mai rau si apoi doamne feri sa se blocheze. Acum fiecare face cum crede. Dupa ajungi sa il cureti 6-1000 lei sau altul nou 2000€.
    Ca sa faca regenerarea trebuie sa ai peste 30-50% motorina in rezervor.
    Eu de fiecare data cand am ajuns acasa si a pornit (2 ori pana acum) am iesit cu ea in strada si am mers 5 min la 90-100km.

    • Am avut un VW Passat 2003. Nici nu știam de filtre de particule. Acum știu pentru ca am un VW Passat B6 ,2010 și fiind la început voi pune întrebări de începător. Pentru aceasta regenerare care poate apare oricând , pe distante scurte sau lungi , ziua sau noaptea …trebuie sa plecam la plimbare !? Când știm ca s-a încheiat aceasta curățare in mers fiind cu turația între 2500-3000 !?Se face cu turația in trepte mari (viteza 4,5 ) sau putem merge cu viteza 2,3 la aceleași turații !?Ms

    • Depinde de modele, la unele apare becul în bord la filtrul de particule și atunci trebuie să îi faci regenerarea sau îți crește turația la 1000rpm. La mine se întâmplă a doua opțiune.
      De obicei este bine să ieși cu ea în afară aprox 30 km și să mergi cu viteză constantă 100-130km/h ca să se curețe. Indicat să mergi cu a 4-5-6 nu cu viteza a 2-3. Cum o întreții așa o ai 🙂

  • Dacă vi se înfundă filtrul, există firme specializate în recondiționarea lui, adică îl dau jos, îl curăță manual de impurități și îl pune la loc – a se intelege, se da jos, se sparge „sita” se sudeaza la loc, se face update de soft…, intr-un cuvant se anuleaza

  • @kpax dacă mașina a fost făcută cu filtru, cu filtru rămâne. „Româneasca” cu îl anulăm se încheie în curând. Nu o să mai primești ITP dacă filtrul este anulat, poliția îți poate da amendă și reținerea talonului, toate în noul cod rutier care în curând își va face apariția.

    Cu recondiționarea (sau altul second) sunt ok însă cu anularea lui nu sunt deacord.

  • Ionica, asa mult consuma masina ta? Sau ai un rezervor special…de 6-7 litri? 🙂 Conditia pusa sa ai permanent 30-50% diesel in rezervor (pt o iesire de 10-15min de mers in afara orasului), nu e cam fara logica?

  • @dan am unul de 5L separat de cel de 70 litri 🙂
    Regenerarea nu are cum să înceapă dacă nu ai suficientă motorină, asta ți-o spun din proprie experiență că am urmărit. Eu tot timpul am motorină în rezervor cam 15%-75% când ajung la 15% mă duc și alimentez cam până la jumătate în fiecare săptămână.

    Din experiența mea, o regenerare îmi consumă o linie, adică vreo 5-6L de motorină. Dacă mi-a rămas 1-2 linii până să ajungă pe roșu, nu mi-a intrat niciodată regenerarea.

    Referitor la consum, pot să îți confirm că 2.0TDI, 140 cai, Variant Sport Combi, îmi mâncă în oraș 7-8 cu semafoare și a 1-a, a 2-a, iar în afară 5-6 max 130-140.

  • Nu vreau să te contrazic… dar pare exagerat in ceea ce spui (5-6litri). Eu mă chinui să aflu dacă la un Renault Megane3 1.5dci intră consumatori suplimentari (lunetă, oglinzi etc) la o regenerare pasivă. Asta la gândul să-i montez un led să am un control vizual… Nu știu niciodată când o face și am multe ‘fail’.

  • @dan eu îți spun din propria mea experiență, că la alții e alt fel nu pot să bag mâna în foc. Nu știu cum este la Renault, dar la VW am urmărit-o de fiecare dată și o simt și la ambreiaj, când pleacă regenerarea se simte un zvâc și apoi ambreiajul se apasă foarte lin zici că e pedala în apă. Nu știu cum e cu ledurile 🙂

  • #Ionica, dacă neamțu’ ți-a băgat ventilatoarele să pornească pe turație maximă, logic că nu-ți trebuie leduri. :)))

  • Zici ca decoleaza cand pornesc 😁

  • Bună seara! Pls help! Am o Jetta din 2016. Mi s-a aprins martorul Dpf în mers (nu am știut ce reprezinta) am oprit la o bariera (fără sa opresc motorul), m-am dat jos sa vad dacă am vreun bec ars 😄, iar când m-am întors în mașină, martorul era stins. În ce situație ma aflu? E ok? Trebuie sa mai fac ceva?

  • Salut @sorin
    Dacă doar ți s-a aprins martorul și apoi s-a stins trebuie să ieși cu ea afară (pe autostradă) și să mergi câțiva km buni pentru a ți se face regenerarea (arderea particulelor). Dacă mergi cu mașina doar în oraș ți se umple filtrul de particule și trebuie ca o dată la 3-4 săptămâni să ieși cu ea la drum lung și să o calci ca să se regenereze. Să nu o lași cu becul aprins și să mergi subturat că riști să se înfunde DPF.

    Dacă se aprinde doar becul de DPF trebuie făcută regenerarea, dacă ți se aprinde și arcul și DPF atunci e o problemă. Poate fi de senzori sau filtru de particule și trebuie pusă pe tester.

    Ca să pornești regenerarea mergi cu ea în 5-a la 2300-2700rpm câteva minute și apoi 20-30 min la 120km/h depinde cât de încărcat e DPF-ul. Să ai motorină minim 40-50% din rezervor, dacă te apropii de roșu nu îți pornește regenerarea.

  • buna seara! am un vw tiguan,2.0 tdi,140 ps,2010,mi se face autoregenerarea filtrului de particule intre 150 si 200 de km.Eu cred ca e prea des!!!!! va rog sa ma lamuriti,am fost cu ia la service la vw in Germania si aia ziceau ca e normal

  • @ardelean-dumitru dacă mașina ta a fost descoperită cu DieselGate și s-a făcut update de soft, atunci da, la până în 200km se pornește regenerarea. Aveți grijă să o și lăsați să termine altfel riscați să se înfunde DPF-ul.

  • Buna. Si Eu am aceiasi problema cu un golf 6 2012 ca dl Ardelean Dumitru, problrma e ca, in momentul autoregenerari daca sunt in mers la demaraje(acceleratii) scoate un fum alb destul de puternic( ca in momentul duceri turbosuflantei), daca mergi cu acceleratia constant nu mai iese fum.

  • @cornel-t să verifici și turbo să vezi dacă e ok. Vezi garnitura de chiuloasă dacă iasă fum. Ulei ai suficient?

  • Ulei nu consuma apsolut deloc, turbo ok. in momentul opriri autoregenerari, scade turatia la 800 la relenti si totul e ok, pot sa merg si cu 4000 de ture ca nu are nici gram de fum.

  • Salutare, am un Touran 2016 1,6 cu Adblue si pana acum reuseam sa fac regenerarile direct in parcare.In oras regenerarile se fac intre 60/80 km parcursi in exterior intre 180/250 km.Sa fie prea infundat filtru de nu reusete sa mai faca revenerarile pe loc ? Pe loc dureaza in mod normal 10 min fix, dar acum arata ca termina si la urmatoarea pornire la primul semafor porneste iar regenerarea.

  • Salut,am un passat b6 2008, o problema ,îmi face regenerare foarte des,de ex astăzi am făcut peste 200 km dar așa prin oraș până în afara și înapoi,a făcut de 2 ori regenerare ,merg cu el pe sport ca să își facă repede,dar de ce face așa des regenerare ,dacă mă puteți ajut,ar fi ceva de la injectoare bagă vreunu prea mult sau aveți alte soluții,ca nu l-aș anula,mulțumesc.

    • Salut Rusu. Regenerările sunt făcute de sistem și nu există o regulă anume, cert este că în oraș apare mult mai repede regenerarea decât în afară. Verifică mașina la un atelier cu un tester, să îți verifice și cantitatea de funingine din filtrul de particule. Ieși cu ea afară pe autostradă vreo 20-30 min la turație de 2-3000 ture și ar trebui să se curețe.

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu