Mi s-a rupt arcul din spate stânga la Passat B6 Variant la sfârșitul lui aprilie când mă întorceam de la Vișeul de Jos, unde am fost cu Delia și David să ne dăm cu mocănița. Pe la Aiud, am auzit o bubuitură puternică și imediat mi s-a aprins martorul de bujie în bord.
Ajuns la Orăștie am pus testerul pe ea și mi-a dat Sensor 1 G235 for Temp Bank 1. Crezând că este vorba de un senzor la rezervorul de motorină, am crezut că am luat o piatră ceva. Am fost la un prieten și am urcat-o pe rampă ca să verific rezervorul. Nimic nou, totul ok, când îmi arată Ghiță că arcul pe partea stângă stă strâmb.
Ne uităm atenți și vedem că defapt șaiba e mișcată iar arcul e rupt, el fiind ruginit.
Am ajuns la Timișoara, am fost la service să vedem ce e cu adevărat acolo, mi s-a constatat așa:
- Arcuri spate
- Șaibă arc stânga – dreapta
- Amortizoare spate
- Brațe inferioare roată stânga – dreapta
- Brațe superioare roată stânga – dreapta
- Brațe suspensie roți cu arcuri. Cele mobile care susțin roata.
Mecanicul mi-a dat preț de m-a dat pe spate, 3000 de lei pentru toate. Pentru că noi știm că putem găsi pe internet la furnizori care au rulaje mari, prețuri mici la produse, însă trebuie doar să știm codurile lor.
Așa am făcut și eu, le-am comandat de pe epiesa.ro iar prețul a fost de aproximativ 1000 lei. Fără brațele de suspensie roți care țin arcurile și roata. Acestea le voi schimba anul viitor, deși garniturile sunt mâncate.
În funcție de mașina voastră, prețurile pot să difere. Eu am un Passat B6 Variant, CBAB, 3C5, 2010, 140hp, 2.0TDI 16V. Manopera a fost 300 lei ca să mi le schimbe pe toate. S-a chinuit puțin pentru că șuruburile erau ruginite, nu au fost desfăcute niciodată.
Căutați-vă un mecanic bun (deși e greu de găsit) și interesați-vă de produse și prețuri. Nu alegeți cele mai ieftine, dar nici cele mai scumpe.
0 Comentarii