Etichetele vor apărea în App Store începând din 2021 după ce dezvoltatorii își vor modifica aplicațiile și vor adăuga aceste etichete cerute de Apple, cu ajutorul cărora fiecare utilizator poate alege ce date să fie colectate și cum să fie prelucrate.
Apple va avea un proces automat de aprobare al aplicațiilor, iar aleator va audita diverse aplicații. Cele care nu vor respecta aceste reguli vor fi șterse din App Store.
O reacție critică vine din partea Facebook dar și a agențiilor de publicitate care se plâng că dacă utilizatorii au opțiunea de a bloca colectarea datelor ei nu vor mai putea să îi „bombardeze cu reclame personalizate.”
Pe lângă etichetarea datelor colectate, Apple va implementa și opțiunea de Tracking cu ajutorul căreia orice utilizator cu iOS poate să aleagă dacă vrea să fie „urmărit” de o anumită aplicație. În acest mod, veți scăpa de ascultarea activă a microfonului în Facebook sau Instagram și nu o să mai fiți asaltați cu reclame.
[…] Vă spuneam zilele trecute că începând de acum și până anul viitor toate aplicațiile vor trebui să aibe etichete iar la secțiunea Privacy să ofere informații cu toate datele pe care vor să le colecteze. Printre ele se află și Facebook care colectează pagini întregi de informații legate de utilizatorii săi. […]
[…] decembrie Apple a introdus o nouă secțiune în App Store la fiecare aplicație în partie unde fiecare poate vedea ce date sunt colectate […]
[…] a introdus o nouă secțiune în App Store denumită Privacy iar acolo sunt trecute toate datele colectate de fiecare aplicație. Desigur, există și excepții aici mai ales că vorbim de Google sunt tare curios dacă îi vor […]
[…] mult accent pe intimitate și pe datele utilizatorilor care folosesc produsele lor. Recent au adăugat în App Store o nouă secțiune numită Privacy unde putem vedea exact ce date sunt colectate de către fiecare […]