Un proiect de lege inițiat de USR presupune ca operatorii telecom, băncile precum și alte entități care au suport telefonic prin call center să fie obligați să răspundă în maxim 5 minute de la inițierea apelului, nu cum se întâmplă acum dacă suni la bancă, gaz, curent, etc și aștepți 50 minute+ până când îți răspunde cineva.
Această lege se adresează tuturor companiilor care au operatori umani, adică oameni care răspund la telefon, inclusiv bănci, IT&C, transporturi și autorități publice. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat și merge mai departe la Camera Deputaților care decide dacă devine sau nu lege.
Amenda pentru nerespectarea timpului de răspuns este cuprinsă între 50.000 – 100.000 lei.
Aici eu văd două posibilități:
- Cei vizați „vor angaja” mai mulți operatori „bine plătiți”
- Call Centerele se vor desființa
Personal nu văd nici un viitor la punctul 1, dar nici la 2. Trebuie să existe factorul uman pentru că încă nu suntem preluați de roboți, există probleme care se pot rezolva doar având o conversație cu o ființă umană.
Bănuiesc că deja știți că eMAG a introdus asistentul robotizat, care dacă nu știe ți-o aduce pe Dana, Ghiță sau Vasile care vor încerca să te ajute, online, prin chat nici de cum telefonic. Am văzut acest trend înaintea pandemiei când vechiul provider de servicii de hosting al meu și-a închis suportul telefonic și a rămas doar o adresă de email … Primul lucru pe care l-am căutat a fost suportul telefonic, apoi serviciile și așa am ajuns la Hosterion.
Îmi doresc ca serviciile de call center să se îmbunătățească, iar atunci când ai o problemă să o poți rezolva rapid, nu să stai 1 oră în coadă ascultând o muzică tâmpită!
Voi ce părere aveți? Cât ați așteptat ultima oară până ați intrat în legătură cu un operator?
Sursă: nwradu.ro / Poză: bancatransilvania.ro
Am stat aproape o ora la enel! După ce au răspuns , nici nu am apucat sa spun ce problema am, mi-a închis !😡😡😡
Da, și eu am pățit același lucru în timp ce vorbeam cu persoana respectivă s-a întrerupt apelul, noroc că m-a sunat înapoi și am continuat convorbirea ca să pot înregistra solicitarea. Mai sunt și oameni printre ei.