Înainte să plec în concediu, acasă la părinți, mai exact pe 17 decembrie, seara, când am ajuns acasă am costatat că routerul nu îmi dădea semnal pentru internet. Aveam wireless dar no internet access.
Luat telefon, sunat la RDS, bineînțeles după ce am resetat routerul, am refăcut conexiunea, am dat restart peste restart, nimic, nici un semnal pe cablu, aștept să intru în legătură cu o cucoană.
Țâârrr, răspunde, bună seara … nu am interneți!
Haideți să verificăm, explicat, cabluri în pereți, suddenly a murit. Puteți să conectați direct laptopul? Da cum să nu, am Macbook. Atunci nu vă pot oferi suport. Serios? Noi știm doar Windows. Explicat că pot să îi spun eu ce eroare îmi da dacă mă lasă.
1. Nu am semnal pe cablu (cable unplugged)
2. Serverul PPPoE nu este găsit (normal dacă nu ai semnal pe cablu)
3. No internet access (clar dacă nu ai cablu, nu ai nici PPPoE și nici internet)
Atunci îmi spune cucoana că a făcut o solicitare și o echipă se va deplasa la locația cu problema! După 10 minute mă sună un domn, bună seara … am înțeles că … da așa e nu am semnal pe cablu, deci din priza centrală din casă mai departe nu am semnal, problema e la voi în cutie. Știți trebuie să verificăm, aveți un laptop?
Auzi, am un Macbook, știu procedura, am făcut deja cu colega ta, hai să trecem peste!
Bun, aștept joi ca berbecul, vineri și nimic. Echipa numai venea. Sâmbata am plecat acasă, că doar na e Crăciunul și mă duc să mânc niște cârnaț ca la mama acasă.
Duminica, pe la ora 14-15 mă sună o tanti să mă întrebe dacă sunt acasă. Duminica?! Nu normal că nu sunt, sunt plecat. Bine atunci să ne sunați când veniți! Știți noi am verificat chiar o echipă a fost la dvs. pe scară iar echipamentele noastre toate sunt în regulă, cu siguranță există o problemă cu cablul în interiorul apartamentului.
Zis și făcut, luni când ajung acasă de la birou, pun mâna pe telefon, țțââârrr … bună seara … știți am revenit cu un telefon pentru a vă ruga să trimiteți o echipă să verifice … știți sesizarea dvs. este rezolvată vreți să facem alta? #lol
Ghice ce?
Ca să facem alta trebuie să urmăm niște pași, conectați laptopul la cablul ethernet … ah folosiți Macbook … Am crezut că fac cu nervii!!!
Am făcut pașii, după 10 minute m-a sunat un domn care m-a pus să fac din nou pașii, explicat că NU AM SEMNAL PE CABLU, PUNCT!
Am notat, o să vină o echipă la dvs. să verifice cablurile din casă. S-au stricat așa suddenly în perete? Mie tare greu să cred, în fine…
Miercuri, vin doi băieți, salut-salut, intră în casă, unde e routerul, uite aici, pune testerul pe cablu, ȘOC, nu are semnal! Bag cablul în router, așteptăm 30 secunde pornește și începe să clipocească galben indicând o eroare.
Se duce la colegul lui, wow, nu are semnal pe cablu, îi explic din nou că nu există nici o modificare la cabluri, mufe în incinta apartamentului, dacă vrea poate să verifice și mufa care vine din cutia lor de pe scară. Nu, nu, nu e nevoie, hai să vedem pe scară.
Ieșim, deschide cutia, un cablu RJ45 atârna stingherit prin cutie, îl prinde, îl capturează și îl introduce în portul switchului. Voila, am internet!
Mulțumesc tâmpitului care mi-a scos mufa din switch!
Procedura cu cablul am inceput sa o inteleg. Mie mi s-a intamplat o data sa fie dus routerul.
@marius-cucu eu stiu ce zici tu doar ca, stiu ce vorbesc cand e vorba de ceva legat de it. Prea multe chestii inutile.