Fenomentul comenzilor anulate fără motiv ia amploare în jurul nostru mai ales că avem prieteni sau cunoștiințe care te îndeamnă să cumperi să folosești un produs ca apoi să îl dai retur după ce ți-ai făcut treaba.
Am tot ocolit subiectul, am zis aia e și am mers mai departe chiar dacă pierderile erau mai mari decât câștigurile. După lansarea noilor produse Apple Watch 6, iPhone 12 și MacBook M1 m-am hotărât să promovez și mai mult aceste produse pentru că nu-i așa, comenzi mari aduc comisioane mari.
După 4 luni de zile am ajuns la concluzia că magazinele online pierd enorm de mulți bani dar și produse care rămân pe stoc sau se duc în zona resigilatelor pentru că toți bombardierii le cumpără, le folosesc și apoi le dau retur, iar comisioanele noastre sunt respinse.
Vrei să te apuci de afiliere? Vrei să recomanzi prieteniilor tăi produse? Vrei să pierzi bani? Perfect, aici locul potrivit pentru tine!
Rețelele de afiliere despre care vorbesc sunt Profitshare, 2Performant, Quickmobile și altex (care a închis șandramaua renunțând de tot la afiliere).
Au început precomenzile pentru noile MacBook cu M1 au început să vină și comisioanele pentru Quickmobile. După 3 luni, respinse majoritatea pe motiv:
Între timp cei de la ITGalaxy au pus pe site înaintea altex sau emag că vor aduce noile MacBook M1. Mare hype, lumea a început să cumpere, automat au venit și comisioanele. Ce este frumos nu ține mult… 3 luni mai târziu majoritatea respinse cu același motiv sau lipsă stoc.
Nu-i așa, pui niște produse pe site și apoi nu ai cum să le livrezi pentru că … (puneți voi motive aici).
Pe lângă comenzile de MacBook au apărut și cele de iPhone 12 (mini, Pro sau Pro Max) care nu sunt deloc de aruncat. Au început să intre comisioane și aici, bucurie maximă pe toate părțile. Yeeei! #NOT
Comanda a fost anulată din motive știute doar de Iohannis și cei de la SRI.
A urmat altex cu noile iPhone 12 și MacBook M1. Au venit și aici comisioane. Yupi Yeeei!
Concluzie
Hai să vă spun ce s-a întâmplat și ce o să se întâmple în continuare pentru afiliați dar și pentru magazinele online dacă nu o să se facă nimic în privința comenziilor anulate fără motiv. A fost o adevărată nebunie cu iPhone 12, MacBook M1 și consolele PlayStation 5.
Fiind cererea foarte mare, magazinele nu au putut onora toate comenzile.
Exemplu de bombardier:
- ionică află de pe iSay.ro că pe quickmobile au apărut noile MacBook M1. Apasă pe link, vede produsul că e în precomandă apasă cumpără, bagă datele și primește un mail că durează 3-4 săptămâni.
- ionică după o săptămână vede că ITGalaxy pune pe site același MacBook M1. Ce face ionică? Iși face cont și dă comandă. Primește mail că în 3-4 săptămâni primește produsul.
- Mai trece o săptămână și ionică stă liniștit că are comenzi plasate pentru MacBook M1 și cine livrează primul primește banii lui ionică, iar restul primesc: ANULAREA COMENZII!
- ionică află că pe altex noul MacBook M1 dorit de el are doar 7 zile livrare. Super, intră pe site și face comandă, primește mail și sare în sus de bucurie că în câteva zile o să pună mâna pe el.
- ionică între timp își dă seama că are nevoie și de un iPhone 12 Pro Max, așa că intre pe magazinele menționate mai sus și face comandă la fiecare, acum ce o fi o fi, care vine primul.
- După 1-2 luni de chin și telefoane/mailuri la fiecare retailer ionică în sfârșit află că Flanco are în stoc magazin mai multe MacBook M1 se duce acolo și îl cumpără pe loc. În sfârșit ionică e fericit!
- După câteva zile ionică este sunat de toți retailerii că trebuie să plătească pentru produsul precomandat ca să îi fie livrat. ionică anulează toate comenziile și se simte BOM-BAR-DIER!
Avem nevoie de o lege pentru bombardieri
Sunt perfect deacord că trebuie să existe o perioadă de retur după ce ai cumpărat un produse online. Acestea pot avea defecte, pot fi sparte din fabrică sau din cauza transportului sau alte motive și este normal să returnezi un produs pe care nu îl poți folosi sau dacă se strică în acele zile însă nu mi se pare corect să cumperi un produs să îl folosești o săptămână și apoi să îl returnezi că nu îți place cum se simte în mână sau că bate lumina pe el sau că nu îți mai place.
Intrați la secțiuniile de resigilate să vedeți câte produse sunt afișate. De unde provin toate astea? Vă spun eu, de la bombardieri.
Orice om normal cu minim 12 clase sau facultate gândește CE VREA, DE UNDE VREA și CÂND ÎL VREA!
Nu am să înțeleg cum poți să faci comenzi pentru anumite produse ca apoi să le anulezi?! Ești la piață?
Ce fac eu? Am 2-3 magazine de unde cumpăr de obicei, verific prețul chiar și pe google, stocul sau termenul de livrare, pun produsul în coș, aleg modalitatea de livrare, adresa și plătesc cu cardul.
Da, plătesc cu cardul că îmi place să fiu ultimul căruia i se livrează, prioritate având cei cu ramburs cash!
Ce aș propune eu:
- Trebuie să dispară modalitatea de plată „Ramburs cash”;
- Atunci când faci o comandă, produsul să fie în stoc și plătit integral cu cardul;
- Dacă produsul este în precomandă, se achită un avans de minim 30-50% din valoarea lui;
- Anularea precomenzii poate fi făcută cu pierderea avansului;
- Returul unui produs poate fi acceptat doar în cazul unui defect de fabrică.
Abia atunci clienții vor fi mai fericiți, comercianții se vor bucura și ei că resigilatele vor avea un procent extrem de mic, iar afiliații se vor bucura că încep să aibă clienți fideli, oameni responsabili și fericiți.
Am avut o discutie cu profa de la materia de Comert Electronic cand eram la master fix pe subiectul cu rambursarea cash. Este o mare prostie care face parte din cultura noastra. In alte tari nu am auzit de metoda asta de plata si chiar daca a fost, au inlaturat-o rapid.
Eu am patit sa vand, sa pun coletul si Gigel sa nu imi mai plateasca (pentru ca a vrut ramburs, ca deh), iar coletul sa se intoarca la mine. Cine a platit livrarea? Tot eu. M-am invatat minte atunci.
Legat de returnari si aici se poate profita de sistem, cum ai zis si tu. Bombardierul comanda un CD-writer, arde un CD si il returneaza. Dupa ce faci, il vinzi ca si resigilat la pret mai mic.
La cat de in urma sunt magazinele romanesti, nu cred ca se va ajunge prea curand la niste standarde precum cele propuse de tine.
@alin sunt de bun simt dupa parerea mea. Eu comand un produs pentru ca am nevoie de el, nu sa ma folosesc de el o saptamana si apoi sa il dau retur. Costurile alea de livrare, oamenii, ambalajul, etc se aduna pentru ca vorbim de x numar de bombardieri care fac asta. Sa zicem ca trecem peste asta, da de ce ai comanda din 2-3 parti? Cauta inainte, vezi ce exista pe piata si cumpara dintr-un singur loc. Tocmai pentru ca au optiunea de ramburs si pot sa refuze coletul la livrare le da o superioritate de sef “ii fac retur, ca nu mai am chef de el”.
Altfel stateau lucrurile daca trebuia sa plateasca cu cardul …