În 2007 se lansa sistemul de operare mobil iOS, iar un an mai târziu, în 2008, apăreau și primele dispozitive dotate cu sistemul de operare Android. Pentru a le furniza aplicații utilizatorilor celor două sisteme de operare pe mobil au fost lansate și magazine dedicate. Astfel, în luna iulie 2008 era deschis magazinul App Store și abia în 2012 s-a lansat și Google Play, care furniza aplicații pentru Android.
În timp ce App Store, care furnizează aplicații pentru iPhone și iPad numără 1.64 de milioane de aplicații, Google Play a ajuns la 3.55 milioane de aplicații. De altfel, cota de piață la nivel global este de 70.69% Android și 28.58% iOS. Printre numeroasele aplicații disponibile pentru ambele sisteme de operare se numără și cele de pariuri sportive. Chiar dacă aparțin aceluiași operator de pariuri, aplicațiile prezintă o serie de particularități și diferențe care influențează experiența utilizatorilor.
Cum se diferențiază aplicațiile de pariuri pentru Android de cele destinate dispozitivele mobile iOS?
Chiar dacă au același scop, de a le oferi utilizatorilor acces la o gamă cât mai variată de opțiuni de pariere, de oferte promoționale, precum favbet bonus fara depunere și evenimente sportive, există niște diferențe între cele două categorii de aplicații.
· Aplicațiile Android au dimensiuni mai reduse: aplicațiile pentru iOS sunt de patru ori mai mari decât cele pentru Android, ceea ce înseamnă că necesită un spațiu de stocare mai mare, dar au și un consum mai ridicat de date în timpul descărcării.
· În timpul testelor Beta pentru aplicațiile de pariuri, numărul participanților pentru iOS este limitat, în timp ce Google Play oferă posibilitatea unui număr extins de participanți (se permite chiar și distribuirea de copii ale fișierului APK către alți utilizatori pentru testare și feedback).
· Android este un sistem care permite acceptarea instalării de software din surse neoficiale, astfel că fișierele APK pot fi descărcate și instalate chiar de pe site-urile operatorilor de pariuri. iOS are o politică mult mai strictă din acest punct de vedere.
· Nivelul de performanță este mult mai bun la aplicațiile destinate dispozitivelor iOS, pentru că sistemul Android prezintă anumite limitări din punct de vedere al puterii de procesare.
· Calitatea afișajului și al fidelității vizuale este net superioară în cazul iOS în comparație cu Android, ceea ce înseamnă transmisiuni live și afișaj de calitate pentru aplicațiile de iPhone și iPad.
· Aplicațiile Android sunt mult mai flexibile și suportă o mai mare personalizare din partea utilizatorului, astfel încât acesta să aibă parte de o experiență cu adevărat individualizată.
· Aplicațiile pentru iOS sunt mult mai stricte pe partea de acceptare a serviciilor oferite de terți spre deosebire de Android, care oferă opțiuni de integrare cu alte aplicații și servicii ale terților (sisteme de plată, instrumente de analiză, etc).
· Apple Pay este una dintre cele mai utilizate aplicații mobile de plată, iOS fiind unul dintre sistemele inovative, care permit securizarea tranzacțiilor cu Face ID sau Touch ID.
· Sistemul de operare iOS se adresează unui segment țintă de utilizatori care este specific anumitor categorii demografice, cu venituri peste medie, în timp ce Android este un sistem extrem de popular, care este disponibil pe dispozitive accesibile majorității utilizatorilor.
Indiferent de avantajele și dezvantajele iOS și Android, în general, operatorii de pariuri încearcă să integreze în aplicațiile ambelor sisteme de operare toate funcțiile și opțiunile necesare oferirii celei mai bune experiențe utilizatorilor.
Care sunt caracteristicile definitorii de care trebuie să țină cont operatorii de pariuri atunci când își lansează aplicațiile pentru iOS și Android?
În timp ce mulți operatori oferă ambele tipuri de aplicații mobile sunt și companii care mizează doar pe una dintre acestea. Aceștia se ghidează după următoarele elemente:
· Popularitatea sistemului într-o anumită regiune – de exemplu, în Europa, sistemul de operare predominant este Android, în timp ce în SUA predomină iOS.
· Libertatea de proiectare – iOS este mult mai strict la nivel de proiectare față de Android, care oferă o libertate mare din acest punct de vedere.
· Randamentul aplicației – costurile de dezvoltare și întreținere sunt mult mai mici pentru aplicațiile Android în comparație cu aplicațiile pentru iOS, care sunt destul de costisitoare.
· Disponibilitatea actualizarilor – la aplicațiile iOS actualizările sunt mult mai dese, în timp ce aplicațiile pentru Android au timpi mai îndelungați de așteptare pentru actualizare.
Având în vedere că peste 7.1 miliarde de oameni folosesc telefonul mobil zilnic, iar 1.6 miliarde pentru a paria, operatorii de pariuri vor acorda o atenție deosebită dezvoltării de aplicații de top, atât pentru Android, cât și pentru iOS.
0 Comentarii