Teoretic, chatboții AI (care folosesc un set de date prestabilitate) au înlocuit aproape în totalitate interacțiunea dintre un client și un vânzător, comerciant cum s-ar zice. Noile reguli UE privind serviciile digitale DSA a intrat în vigoare. Ce presupune?
Directorul Direcției Juridice și secretar general al ANCOM a luat exemplu cel mai tare retailer online din România, anume eMAG:
eMAG este un intermediar. Este clar că el în calitate de furnizor trebuie să aibă datele de contact și, de asemenea, vânzătorul care își comercializează produsele sau serviciile prin platforma respectivă trebuie la rândul lui să aibă aceste date. Mai mult, eMAG nu ar trebui să le permită să comercializeze produse pe platformă dacă nu au toate aceste informații afișate”
Pe scurt mizeria cu chatboții care îți oferă răspunsuri predefinite va fi istorie. Desigur, cei care vor să interacționeze cu ei o pot face încontinuare, însă noua lege DSA (Digital Service Act) prevede ca orice vânzător online să pună la dispoziția clienților un număr de telefon prin care aceștia pot lua legătura cu un operator uman și nu prin intermediari.
Pentru că zona de vânzători marketplace este plină de tot felul de firme no-name care nu au depozite în România, atunci când ai o problemă trebuie să iei legătura cu eMAG, iar eMAG cu sellerul (dacă răspunde) și tu primești răspuns după câteva zile! Pățit asta cu o comandă plătită și apoi anulată de mine, iar pentru a primi banii înapoi aveam nevoie de „acceptul vânzătorului din marketplace”.
Cei care nu se supun acestor reguli pot fi reclamați de către utilizatori pe site-ul celor de la ANCOM, care în curând vor demara o serie de controale la magazinele online pentru a verifica dacă noul regulament UE prin DSA este implementat.
Sursă: economica.net
0 Comentarii