Se pare că Facebook nu o duce prea bine, iar din cauza noilor restricții ATT Privacy implementate de Apple în ecosistemul lor, îi va face să piardă cel puțin 10 miliarde de dolari pentru că nu mai pot urmări utilizatorii.

App Tracking Transparency

Apple a introdus în iOS 14 o nouă opțiune cu ajutorul căreia putem să blocăm sau să permitem anumitor aplicații să colecteze date și informații personale despre ce ne place, ce site-uri vizităm sau ce facem pe internet. Cu ajutorul acestor date Facebook te va bombarda cu reclame „personalizate”.

Chiar dacă vom opri ATT tot vom primi reclame din partea Facebook/Google însă acestea vor fi aleatorii și nu au legătură cu tine sau cu istoricul tău de navigare. Pentru blocarea reclamelor aveți nevoie de un AdBlocker.

Ce înseamnă ATT (App Tracking Transparency)?

Toți dezvoltatorii de aplicații au fost obligați să treacă clar în descrierea fiecărei aplicații din App Store ce date se colectează de la utilizatori. Ba chiar avem și un App Privacy Report disponibil în setări unde putem vedea în ultimele 7 zile ce informații se colectează și unde ajung ele. Dacă intrați pe acel raport o să vedeți că foarte multe site-uri vă colectează datele, în top fiind Facebook și Google.

Ce noutăți avem în iOS 15 privind Privacy?

Cum activăm/dezactivăm ATT?

Sunt două moduri și am să le explic mai jos. Calea este următoarea Settings → Privacy → Tracking

  1. ON – orice aplicație instalată care urmează să folosească datele tale, îți va cere acordul printr-un pop-up. Poți alege Da sau Nu, nu vreau!
  2. OFF – automat toate cererile sunt respinse și datele tale nu vor fi partajate

Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu