Serviciul Google Safe Browsing folosit până acum de Apple va fi modificat începând cu iOS 14.5, iar tot traficul din Safari va fi trecut prin serverele Apple în schimbul celor de la Google pentru a limita cantitatea de date colectate.
iOS 14.5 și iPadOS 14.5 vin cu opțiunea de a alege dacă vrei ca datele tale personale să fie colectate atunci când utilizezi diferite aplicații din App Store. Apple a introdus în App Store o nouă secțiune Privacy unde toți dezvoltatorii de aplicații trebuie să menționeze ce tipuri de date colectează.
Aproape toți s-au conformat mai puțin Google care recent și-a actualizat doar o parte din aplicații, cele mai importante Search, Gmail și Youtube au rămas încă neactualizate.
În acest moment dacă introducem o adresă URL în Safari, Google poate colecta doar adresa IP a site-ului vizitat și poate face legătura cu conținutul acestuia, iar în acest fel îți poate oferi reclame personalizate. Din iOS 14.5 nu mai este cazul pentru că Apple va ascunde acest IP de Google redirecționând traficul prin serverele sale.
Happy browsing, guys!
E foarte greșit să crezi că targeted advertising se face doar folosind o adresă de IP. Fără supărare, articolul este foarte neclar și duce spre o direcție greșită pe orice îl citește. Altădată includeți ceva argumente tehnice documentate.
Targeted advertise se face pe baza unui cookie care își preia toate datele inclusiv IP-ul. Ideea din spatele ATT este să îți ascunzi datele chiar și IP-ul. Dacă tot cunoști astfel de detalii știi ce înseamnă proxy și cum funcționează, iar dacă vrei mai multe detalii, ai la sfârșitul articolului sursa unde găsești probabil ceea ce cauți.