Facebook va trimite o notificare către toți utilizatorii de iPhone prin care încearcă să te facă să accepți ca datele tale să fie furate încontinuare și vândute unor companii pentru a îți livra reclame „personalizate”.
ATT sau App Tracking Transparency va fi activată de Apple în următorul update iOS 14.4 unde fiecare utilizator poate alege dacă vrea ca datele sale să fie colectate de Facebook și vândute mai departe către terțe firme. Facebook a dat în judecată Apple deși știu că nu vor avea câștig de cauză, dar se zbat, trimit scrisori, pun oameni să vorbească ca să te convingă, pe tine, să activezi colectarea de date personale.
De câte ori vi s-a întâmplat să vorbiți despre un anumit brand/produs cu cineva, iar apoi când ați deschis Facebook să fiți bombardat cu reclame despre acel produs/brand?
Notificarea de mai sus îți oferă informații legate de cum bunul samaritean Facebook încearcă să îți aducă ție doar lucruri bune și te întreabă dacă ești deacord cu colectarea datelor.
Opțiunea de tracking este direct pe OFF în setările iOS, ceea ce înseamnă că nimeni nu poate colecta datele tale. Dacă vreți totuși să dați acces la datele voastre, activați opțiunea de tracking și fiecare aplicație vă va cere acordul de colectare a datelor folosindu-se de IDFA (Identifier for Advertisers).
Conform developerilor Facebook doar 10-30% dintre utilizatori vor activa această opțiune fiind deacord cu colectarea datelor, aceștia fiind haterii care vor spune că ei vor reclame personalizate dar ei nu dau niciodată click pe ele sau nu cumpără folosindu-se de ele, ci vor alege tot timpul să dea un search pe google după X produs și să îl cumpere de la cel mai ieftin magazin, chiar dacă nu au mai auzit niciodată de el.
Voi, cum o să procedați?
[…] Tot nu se dau bătuți cei de la Facebook după scandalul cu Apple privind datele personale ale utilizatorilor și vor lansa un ceas inteligent ca să aibe acces la datele tale. […]