Citeam un articol despre Black Friday-ul adevărat, care a adus 24% vânzări față de 2016, iar era mobilă își face apariția tot mai mult și mai mult. De ce spun asta?
Well, afilierea în România începe să fie de câcat, vor mai rezista doar cei care mai pot și au dealuri personale cu magazinele, restul trimit trafic, iar advertiserii le anulează conversiile, etc.
Pentru că am devenit „digitali” cu toții, ca să mai pot merge mai departe, am nevoie să văd o poză din platforma advertiserului cu ACEA COMANDĂ ANULATĂ, până atunci rămân cu sentimentul de am promovat, a intrat, a comandat, a primit comanda, iar mie mi-au anulat comisionul, că deh.
În fiecare an, în ultima vineri din luna noiembrie, world wide se desfășoară Black Friday. Adică, o zi întreagă numa cu reduceri și reduceri și milioane de euro vânzări. La noi, în România, lucrurile stau diferit, pentru că mentalitatea este diferită, iar proștii pun botul la preț vânzare = preț redus, doar că avem scris 10% reducere.
Vorbeam zilele acestea cu câțiva prieteni, produse favorite de 1-2 luni, nu au vrut să le cumpere, tocmai pentru că venea Black Friday și doreau să aibă un preț redus. Nu au cumpărat nimic și au fost dezamăgiți!
Cum a fost Black Friday 2017 în România?
Trist, cred că aș putea spune că cel mai trist de până acum. Practica este una simplă, se găsesc 3-5 produse tractor, se lichidează stocurile, iar restul produselor au același preț sau cu 1-5-10% mai mici. Cu cât sunt mai scumpe cu atât reducerea e mai mică.
Produsele tractor sunt tv 80 la 400 lei, tigaie la 50 lei, pastile ariel, pampers sau laptop la 500. Românii le-au cumpărat și sunt fericiți. Restul, au cumpărat și ei ducând emag la vânzări mai mari ca și 2016.
Mențiune: traficul și achiziția produselor s-a făcut în procent de 70% de pe mobil.
Cum a fost Black Friday 2017 în lume?
Ei bine, aceeași creștere de 24% din fiecare an, cu milioane de produse și vânzări record. 1 zi, nebunie. Citeam despre alibaba că au vândut de 21 miliarde. Sume astronomice! Un alt retailer chinez se lăuda că au vândut mai mult decât cei de la alibaba și uite așa vine concurența.
E bună, e benefică dar dacă stăm să analizăm, produsele sunt tot mai proaste, achizițiile sunt tot mai dese.
Mențiune: traficul și achiziția produselor s-a făcut în procent de 42% de pe mobil.
Concluzie
Anii care urmează vor fi dificili, pentru că tot traficul urmează să vină doar de pe mobil sau tabletă. Tabletele încep să piardă teren, datorită terminalelor cu ecran mare care în unele cazuri înlocuiesc și un laptop. Și atunci mă îndreb, de ce magazinele online încă nu au aplicații de mobil? De ce nu au site-urile optimizate pentru mobil? Exact, pentru că nu vor să vândă!
De ce noi afiliații muncim, iar mulți își bat joc de noi? Pentru că le permitem, e simplu!
Restul e can-can.
Si in lume e aceeasi strategie, chiar si in China, chiar si pe Amazon. Diferenta e ca aici stam cu ochii pe ele, la chinezi nu prea urmaresti zi de zi.
La ce volume ai ăia 😀
Oricum, eu aștept ziua când un comision anulat, o să fie însoțit de poză din sistem. Astăzi am cerut asta de la emag pentru un comision de 170 lei. Sunt curios dacă voi primi.
[…] de an ca și Black Friday, înainte de începerea școlii vine campania Back To School unde toți producătorii, importatorii […]
[…] Așa cum vă ziceam și în alte articole, trebuie să urmăriți un produs (sau mai multe) cu câteva luni înainte de achiziție mai ales dacă are un preț mai mare, pentru că astfel o să aveți o idee a prețului și să nu vă aruncați la primul care vă face o ofertă. Aveți google, aveți magazine online suficiente, nu trebuie să luați de la primul care vă iasă în față! […]