Piața de mașini electrice se schimbă, motiv pentru care Elon Musk a prezentat Tesla Model 3 într-o conferință restrânsă pentru angajați și câțiva oameni de presă, în special youtuberi. Printre ei s-a aflat și MKBHD, care deține o Tesla Model S P100D despre care a scris și bune și rele.

În ultimul concurs lansat de Elon denumit Project Loveday, concurenții trebuiau să facă un ad, related to Tesla, iar câștigător a ieșit MKBHD, premiul fiind o „excursie” pe linia de producție a Tesla. Videoclipul de mai jos a însemnat biletul câștigător pentru el.

De ce a durat atât de mult până când Tesla a dezvoltat o mașină full electrică pentru toți?

Răspunsurile le găsiți mai jos, și nu mai au nevoie de alte explicații:

  1. Build a sports car. Very expensive. They called it Roadster. With a price of 128.500$. Sold in 2450 units;
  2. With that money build an affordable car. They called it Model S. With a price of 140.000$. Sold in 158.159 units worldwide;
  3. With that money too, build another more affordable car. They called it Model X. With a price of 145.000$. Sold in 25.524 units;
  4. With all the money you have, build a car that is available to everyone. They called it Model 3. With a price of 45.000$. Preordered in over 500.000 units.

*prețurile sunt trecute pentru variantele de top, premium, full-option.

Ce înseamnă asta peste 3 ani?

Mașinile convenționale pe motorină vor dispărea în maxim 10 ani începând de acum, chiar cei de la Volvo au anunțat oprirea dezvolătorilor de motoare diesel, iar după ei se vor alinia și alți mari producători, investind doar în soluții eco, electrice sau hybride, la fel cum Dacia vrea și ea să intre pe această piață.

Tesla Model 3 se adresează pieței medii, chiar și mici aș spune pentru că dacă stăm să ne gândim puțin, majoritatea românilor ar da 35 – 45.000$ pe o mașină în situația în care în aceeași bani, găsim Passat, Skoda sau alte mărci.

Ce dotări găsim în Tesla Model 3?

Aici găsim 2 variante propuse. Modelul basic sau standard și modelul high. Diferențele sunt următoarele:

Varianta 35000$
  • Autonomie 350km, accelerație 5.6 secunde / 100km/h
  • Frânare automată în caz de coliziune sau frână de siguranță
  • 8 airbaguri
  • ESP (electronic stability and traction control)
  • Ecran 15″ touchscreen cu hărți și navigație
  • conexiuni Wi-Fi și LTE pentru internet
  • fără cheie fizică, doar aplicație de smartphone sau varianta unui card
  • Control climatizare direct din aplicație
  • Comenzi activate vocale
  • 60/40 scaune spate rabatabile
  • Sistem de control al climei pe două zone
  • Streaming audio direct de pe internet și FM
  • Scaune din textil
  • Consolă centrală cu lăcaș pentru depozitare cană, cafea și două porturi USB.
Varianta 44000$

Prezintă aceleași dotări ca și versiunea standard cu mici modificări la baterie, autonomie și opționale:

  • Autonomie 500 km, accelerație 5.1 secunde / 100km/h
  • Scaune premium încălzite, interior cu material premium, decor de lemn și 2 porturi USB în spate
  • Scaune frontale ajustabile în 12 moduri, împreună cu volanul și oglinzile acționate electric, având și posibilitatea de setare a unor profile în funcție de driver, ajustarea făcându-se automat la simpla apăsare a unui buton pe ecran
  • Sistem audio premium cu o putere mai mare, o claritate mai bună având și un subwoofer
  • Plafon panoramic rezistent la ultraviolete cu protecție infraroșie
  • Oglinzi care se rabatează singure, se încălzesc și se închid la lumină puternică
  • Stopuri de ceață LED
  • Lângă consola centrală avem loc pentru depozitat 2 telefoane

În momentul de față au fost produse doar câteva unități pentru angajați, urmând ca până în decembrie 2017 să avem 5000 unități produse / zi. Când linile de producție vor ajunge la capacitate maximă, vom avea și primele livrări pentru clienții care au făcut deja precomenzi.

Captură de ecran făcută de pe site-ul oficial Tesla.

Garanție

  • 4 ani sau 81.000 km garanție limitată pentru mașină
  • 8 ani sau 160.000 km garanție pentru baterie (Standard)
  • 8 ani sau 193.000 km garanție pentru baterie (Long Range)

Aici puteți vedea un clip de 15 secunde de prezentare pentru Tesla Model 3.

Mașini electrice în România?

Ca să vă faceți o ideea asupra mașinilor Tesla existente în România, trebuie să știți că sunt 29-30 Model S și Model X, urmând ca în următorii ani numărul lor să crească destul de mult. În Timișoara până acum am văzut 2 modele S și un X, deci cumpărători există, mai greu cu stațiile de încărcare, care încep să apară în parcările unor supermarketuri cum ar fi Lidl sau Kaufland.

Personal, îmi doresc un model S, full option, un Powerwall Tesla pentru acasă în garaj dar și un sistem rooftop pentru casă cu încărcare solară. Doar atât și nu sunt departe 🙂


Urmărește-mă pe Google News sau activează

Ți-a plăcut articolul? Lasă un comentariu