update: am schimbat articolul pentru că nu era corect prima dată!
În cazul în care ai schimbat EGR, poți să te aștepți oricând la o eroare de genul „Sensor 1 for exhaust temp bank 1 (G235)”, însă nu este obligatoriu, depinde de noroc și de cât de multe regenerări s-au făcut folosind DPF (filtrul de particule).
Senzorul G235 costă undeva la 548 lei OEM VW sau NGK 438 lei codul OEM pe piesa din mașina mea fiind 03L906088AP, iar cel OEM actual este 03L906088EC. (preț în funcție de producători)
Prima dată îți apare spirala + check engine pe MFI, iar dacă conectezi VCDS și te duci pe Engine > Fault Codes
După zeci de pagini citite pe forumuri în românia și afară, am aflat că senzorul 1, este cel care intră în DPF care intră în turbo. Prima dată am comandat senzorul bun și apoi l-am trimis înapoi pentru că a așa mi-a spus mecanicul că nu este bun, ci trebuie cel în formă de L (maro) adică cel de mai jos. Comandat, montat, mi-a dat eroare din nou.
LE: mi-a apărut din nou eroarea în bord, iar după ce am discutat cu cineva de la service de la VW, mi-a confirmat că G235 e senzorul din turbo și nu cel maro din imaginile de mai jos, el fiind cel care face probleme. Am pus VCDS aseară și aveam 18˚ la rece, am pornit mașina s-a ridicat la 120˚ iar apoi imediat a revenit la 18˚, senzorii de pe DPF îmi indicatu o temperatură de 160˚ care scădea încet, cam 1 grad pe minut după ce am oprit motorul. Deci morala, alegeți-vă mecanicul potrivit!
Am demontat senzorul 1 G235 (citiți articolul) și l-am înlocuit cu cel nou după codul OEM înscris pe el. Trebuie neaparat să aflați codul VW de pe piesă înainte de a face comandă.
Pentru mașina mea Passat B6 Variant, 3C5, 2010, 103kw, 2.0TDI 16V, CBAB se potrivește 03L906088AJ – acesta fiind cel maro de mai jos, din DPF și nu G235 din Turbo.
Ca să nu faceți aceeași greșeală ca și mine (normal omul învață din greșeli) am să vă arăt care sunt senzorii dinainte de DPF și după, astfel încât să vă fie ușor de identificat.
- Senzorul 1 – G235 în turbo, mufă neagră, este primul senzor – formă cui;
- Senzorul 2 – este cel din DPF lângă sonda Lambda, mufă maro – formă L;
- Senzorul 3 – este cel de după DPF – formă dreaptă și cu găuri se aseamănă cu Senzorul 2.
Mai jos găsiți pozele pentru cei 3 senzori de mai sus pe care vi i-am explicat:
Atenție! În momentul în care ți-a apărut această eroare în bord, îți recomand să nu o mai lași să meargă pentru că acest senzor G235, reglează temperatura care intră în DPF, iar dacă ai fault pe el, nu ți se mai face regenerarea, și riști să ți se înfunde filtrul de particule, iar atunci ai de ales între unul nou de 2000€ sau recondiționarea lui care costă 2-300€.
[…] păcate senzorul 2 cel pentru DPF este senzorul 1 însă din filtrul te particule, iar senzorul 1 G235 corect este senzorul din turbo. Prima dată am cumpărat senzorul bun, iar mecanicul mi-a spus că […]
Salut, daca te rog frumos imi da-i un telefon sa te intreb mai in detaliu ceva ? 0741224644. Merci.
Subscriu la cele spuse mai sus, la fel am patit la un audi a6 c6, grija mare.
Mie îmi dă aceeași eroare, g235, am verificat cu multimetru. Totul este in regulă. Deci ce ar trebui să fac? Să schimb ce? Am verificat și pe celălalt senzor portocaliu sau maro cu multimetru, la fel…e totul în regulă, cu toate că acela ar trebui să dea cred g236. Așadar de ce-mi apare pe tester p0546 g235 short to plus intermitent. Dacă rezulta 0 la multimetru , da , îl schimbam, dar așa de dragul de a da 800lei … 🙁 Am mare nevoie de răspunsul vostru va rog.