E trist să vezi că Apple încearcă să ajungă Microsoft la prostie. Dacă ai o problemă cu o aplicație nativă pe macOS, răspunsul operatorilor de la Apple Support a fost “dă și tu un restart, se îngreunează din când în când”.
Nu înțeleg de ce nu i s-ar fi recomandat un killall Finder în terminal. Oricum soluția primită, a atras un număr de fani, care mai de care în discuție, însă nu despre acest aspect aș vrea să vorbesc, ci despre acela că Apple, un gigant, cu miliarde de euro, în loc să facă un ticket să repare problema aplicațiilor care crapă după X timp, recurge la metoda dă și tu restart că na, așa fac cei cu Android sau Microsoft.
Recunosc, de când folosesc Macbook foarte rar dau restart, am avut și 2 luni fără restart, tocmai pentru că închid capacul intră în mod stand-by, îl deschid când am nevoie și tot așa fără să fie nevoie să îi dau Shutdown sau restart.
https://twitter.com/smoofles/status/863482385249304576
https://twitter.com/AppleSupport/status/863493930930851840
https://twitter.com/AppleSupport/status/863498803738968069
De ce ești așa categoric și te grăbești să ”dă și tu restart că na, așa fac cei cu Android sau Microsoft.”? Dacă Preview crapă înseamnă că ai într-adevăr o problemă, iar Safari în general după crash nu-l mai aduci la normal decât cu restart. Anul trecut era o problemă în Safari cu YouTube, la un moment dat îți îngheța tot OS-ul, așa aparent din senin. Deși își revenea după circa 1 min, era aproape inutilizabil fără restart. Fără să mămânce resurse, fără procese dubioase, fără să rămâi fără memorie, ci doar un kernel panic. Eu eram atent să șterg cookies și site data și tot pățeam asta cam o dată la 2 săptămâni, deși nu folosesc plugin-uri și alte porcării. Lumea era categorică pe forumul Apple, cum că lui Tim nu-i pasă, Apple face rahaturi, nu sunt în stare de nimic și așa mai departe; cu toate astea a venit update și s-a rezolvat, reducându-i la tăcere și pe ăia care strigat că sunt stricate laptopurile și că moare GPU. Morala e că se lucrează tot timpul la lucrurile astea.
Observ că ai chestii despre MacOS și iOS, așa că o să te urmăresc. E păcat că în România chestiile de genul sunt tratate superficial – Dan Pandrea, de exemplu.
Salut @dam167 și mulțumesc pentru că mă urmărești.
Sistemele Microsoft au nevoie de restart, cele de la Apple nu. Dacă dădeam de 2 ori restart pe lună la MacBook, era prea mult. Acum sunt deja 6 zile. De 5 ani de când sunt utilizator de MacBook pot să spun că Preview mi-a crăpat de 2 ori. La Safari nu am avut probleme, deși eram cu update-urile la zi, chiar dacă Macbook-ul era unul din 2009. Eu nu vroiam să șterg cookie sau history, pentru că îmi place să am totul la un click distanță, să nu tot bag parole și alte chestii. Pluginuri nu am decât AdBlock și 1Password.
Găndește-te așa, au scos iPod, au omorât AirPort Express cu Time Capsule, da poate și piața cerea acest lucru, dar să numai scoți un Mac Pro să nu aduci nimic nou la iPhone, doar să scoți jack-ul și altele, mi se pare căci cam au dreptate. Și eu sunt fan , dar să nu văd nimic care “să rupă” piața, mi se pare că atârnă pe o ață de papiotă. Din punctul meu de vedere, dacă în toamnă nu vor scoate un iPhone care să dea lumea pe spate cu toată tehnica din spate și noi opțiuni, vor pierde foarte mult.
Se lucrează, și ăsta e un lucru bun. Pe Android, o dată pe an se face update sau mai mult 😀